Ticho.cz si právě čte: (2 návštěvníci)
   Na "Ticho.cz" najdete: 1381 znaků!!2807 diskusních příspěvků!!1668 novinek!!636 odborných článků!!173 fotek 
Téma: - / Autor: Mgr. Pavel Zikl, Jan Valter

Pozvánka

UNIVERZITA HRADEC KRÁLOVÉ
Pedagogická fakulta
Vás chce srdečně pozvat na konferenci „Nové trendy v oblasti sekundárního a terciálního vzdělávání sluchově postižených“

Pozvánka na konferenci
                                                                                                                                         
„Nové trendy v oblasti sekundárního
a terciálního vzdělávání sluchově postižených“


termín konání
23.4.2004


Vážení,
    dovolujeme si Vás pozvat na konferenci na téma „Nové trendy v oblasti sekundárního a terciálního vzdělávání sluchově postižených“, kterou pořádá Ústav pedagogiky a psychologie pro primární vzdělávání ve spolupráci s Katedrou speciální pedagogiky. Chceme se zaměřit na následující oblasti:
- možnosti studia neslyšících a nedoslýchavých na VŠ v ČR
- zahraniční zkušenosti ze studia na SŠ a VŠ a možnosti využití těchto zkušeností v rámci našeho vzdělávacího systému
- celoživotního vzdělávání
- možnosti zapojení mimoškolních institucí do vzdělávání osob s vadami sluchu (neziskové organizace, sdružení, apod.)
- moderní trendy ve vzdělávání studentů s vadami sluchu

    Konference se bude konat na Univerzitě Hradec Králové dne 23.4.2004. Zajištěno bude tlumočení do ZJ, možnost využití data-projektoru, videa, apod..
    Přílohou této pozvánky je přihláška na konferenci, kterou v případě Vašeho zájmu zašlete na adresu uvedenou v záhlaví. Podrobný program konference Vám bude zaslán do konce března 2004. Z příspěvků konference bude vydán sborník. Případné dotazy posílejte na adresu pavel.zikl@uhk.cz .   


    Děkujeme Vám a těšíme se na spolupráci.

Mgr. Pavel Zikl, Jan Valter


Mgr. Pavel Zikl, Jan Valter
 22.1.2004 10:23




Diskuse ke článku:


 Nový příspěvek



 Nové příspěvky Vybrané příspěvky


studium
vidite to je zajimava myslenka, ja osobne jsem se odmitala vzdycky ucit znakovou rec, ja jsem se musela zpatky naucit poslouchat a rozumet, nemam predstavu jak se tato situace resi, ale pokud se na dnesni spolecnost divam, tak ten tlumocnik to nebude delat zadarmo a ze by vam to platil stat?)
tomu neverim. tim znakovou reci nikterak nepohrdam. pouze jsem hledala jine, i kdyz ne snadne reseni.
pavla9:30:37 29.1.2004
odpovědět 
 
Re:Re: studium
Píšete, že jste se odmítala učit znakovou řeč...Proč? Já tohle přesně nechápu, hodně těch starších neslyšících,nedoslýchavých..toto tvrdí.Stále opakují, že dříve se učilo jen orálně, že to bylo lepší, že se museli snažit odezírat,porozumět, aby byli schopni se lépe zařadit do společnosti.Je to tak? Papouškovat slova tak, aby jsme my slyšící Vám rozuměli! A co takhle to otočit, my máme tu možnost se naučit znakovku....Proč si nevzít tlumočníka když jdu někam na úřad ,proč se stydět za to, že hold sice nemluvím, ale své myšlenky mám dost dobře sesumírované...Určitě se platí, ale já bych si asi našla v mém okolí člověka, kterého bych si "udělala" k obrazu svému, nepotřebovala bych tlumočníka na úrovni i s jeho Étickým kodexem, stačil by mi ten, který ovládá jakž takž znakovat, však kdyby nějaké slovo neuměl-pomůžu. Ale asi je to těžké. Asi určitě.
Jana16:17:33 30.1.2004
odpovědět 
VS
jsem tezce nedoslychava, a vim jak je pro tohoto cloveka tezke studovat VS, nejen z jeho pohledu, ale i z pohledu jeho okoli, temer nikdo ze "zdravych" nepochopil, ze kdyz mluvim s clovekem osobne, rozumim, ale pokud na mne mluvi prednasejici, nedokazi ani domyslet, co rika. a tak se muj sen tehdy rozplynul, VS se pro mne stala nedostupnou.....
pavla7:44:30 28.1.2004
odpovědět 
 
Re:Re: VS
Myslím, že se dá VŠ studovat i když nerozumíš přednášejícím. Můžeš se učit ze skript, kopírovat si poznámky od spolužáků, zajít na konzultaci k profesorům, aby ti vysvětlili, cos nepochopila atd. Já studuji VŠ, přednáškám taky někdy nerozumím, na nějaký předměty vůbec nechodím a učím se sama a jde to, pohoda. Profesoři jsou podle mé zkušenosti vždy vstřícní a rádi pomůžou, nemůžu si stěžovat. Tlumočníky může naše fakulta zajistit zdarma. Ale nevyužívám toho, neznám odborné znaky a pochybuju, že některé vůbec existují. Ani artikulační tlumočník by tu nebyl nic platný - profesoři většinou mluví tak rychle, že by nestíhal. Pro Janu: Jsem ráda, že jsem byla vzdělávána orálně, jinak bych svůj obor vůbec nemohla studovat.
studentka21:08:17 30.1.2004
odpovědět 
 
Re:Re: VS
A co s pomocí tlumočníka?
Jana12:28:35 28.1.2004
odpovědět 
  
Re:Re: Re: VS
Ahoj Jano, je zajimave, jak jsi timto tematem velice zaujata... jsem nedoslychavy, ba skoro neslysici, ale nikdy v zivote mne nenapadlo,a bych se odchyloval od bezneho normalniho zivota uz jen tim abych si nechal vse zopakovat od tlumocnika s etickym kodexem. je jasne pak, ze sebe cinim verejneho saska, ale vubec tim nechci rici, ze bych se stydel za to, ze neslysim(sam se pohybuji dost casto mezi neslysicimi a znakovku- pro lidi z KOMORY znakovanou cestinu- taky uzivam), ba prave naopak se snazim byt tim cim jsem!!! cely zivot se clovek uci, aby se priblizil svemu zivotnimu idealu ci snu. ja se cely zivot ucim mluvit, vzdelavat a to posledni cemu se ucim je trochu absurdni, ale s vlastni vuli jde vse: ucim se slyset! A vysledek. Studoval jsem VOS a nyni studuji v zahranici mezi slysicimi. zkratka je dulezite se obetovat a ne cekat az mi to nejaky ukecany tlumocnik s etickym kodexem bude vysvetlovat.Samozrejme ze vsemu na prednaskach nerozumim, ale naucim se to ze skript ci si o tom promluvim s prednasejicim.
Frantisek23:19:38 30.1.2004
odpovědět 
   
Re:Re: Re: Re: VS
Ahoj, diskuse je tu je opravdu zajimava. Nicmene, postrehla jsem, ze jedinci, kteri zde prosazuji vzedalavani bez tlumocnika jsou vetsinou nedoslychavi. Nemyslite si, a nechci se nikoho dotknout - ze byt nedoslychavy a byt neslysici je rozdil??? Je to jiste tak trochu otrepany argument, nicmene platny. Urcite bych vam zde nechtela upirat ci zmensovat vasi vlastni snahu a pili, kterou se dopracovavate ke svym snum a idealum (at uz jsou jakekoliv), nicmene, proc nepripustit a tudiz i tolerovat, ze pro nektere jedince je tlumocnik (pridavne jmeno "ukecany" bych rekla zde neni na miste - pouze tlumoci!) jedinou cestou jak docilit jejich snu???!!! A to, ze vyuzivaji tlumocnika vubec nic nevypovida o jejich vlastni (ne)pili ci (ne)snaze. Verim, ze i ti studenti s tlumocnikem, musi na svem vzdelani rovnez tvrde pracovat. Tlumocnik jim naopak umoznuje byt aktivnim elementem ve vzedalavacim procesu - diskutovat a vymenovat si nazory se slysicimi studenty, jaksi "na tvrdo". Toto vidim ja jako podstatnou a vlastne i nezbytnou cast vzelavaciho procesu neslysicich/nedoslychavych - mit moznost jaksi prime akademicke komunikace se svymi slysicim kolegy. To je jedna z velmi dulezitych okolnosti pro osobni rust - kvalifikacni. Umet se prosadit ve slysicim svete, konkurovat slysicim kolegum. Rada bych slysela vas nazor... Ja za sebe tedy musim rict, ze sedet na prednasce, ze ktere pres veskerou mou snahu mam vetsinu casu pouze 1/3 informaci - tak to povazuji za ztratu casu a vubec citim se informacne ochuzena. Navic, pokud si musim vzdelani platit. Plus, cetba skript neni to prave orechove - kolikrat jsou stare, neaktualni, ci teorie neodpovida realite. O tom vsem se muze diskutovat nazivo ve tride pri prednasce, profesor vam dodatecne toto vse nepredlozi. Svet neslysicich/nedoslychavych je casto charakterizovan jako "odpojen od informaci". A proc tedy jeste tu informacni barieru cilene a dobrovolne podporavat??? Samozrejme, ze tlumocnik nemusi byt u vseho v mem zivote, nicmene do vzdelavaciho procesu ho rada prizvu. No, diky vsem za pozornost.
Martina22:51:21 2.2.2004
odpovědět 
    
Re:Re: Re: Re: Re: VS
Já proti tlumočníkům nic nemám, spíš naopak. Ale jsem ráda, že sama na tlumočníky odkázána nejsem. Asi by mi vadilo, kdybych byla na nich závislá, je příjemné, když se člověk dokáže vždy domluvit. Ke studiu na VŠ patří i slyšící spolužáci a bavit se s nimi přes tlumočníka asi taky není to pravé ořechové. Myslím, že největším problémem je neznalost mnoha odborných znaků, které se na VŠ používají, že by komunikace ani s tlumočníkem perfektní nebyla. Málokterý tlumočník zná daný obor a s ním související odborné výrazy. Jak už jsem psala, uvažovala jsem o artikulačním tlumočníkovi, ale ani s ním by to nebylo vyhovující. Také bych přišla tak o 1/3 informací, protože většina profesorů mluví hodně rychle, tlumočník by nestíhal vše zřetelně zopakovat, u těžších cizích slov by se zdržoval, musel by vynechávat a nakonec by efekt byl stejný jako bez tlumočníka. To si radši vše nastuduji ze skript, kopíruji si poznámky spolužáků a když něčemu nerozumím či mám dotazy, zajdu za profesory na konzultaci. Já vím, není to ideální, ale co mám dělat? Paradoxně mohou mít někdy nedoslýchaví bez tlumočníka větší problémy s porozuměním než neslyšící s tlumočníkem, ale tady taky asi záleží hlavně na studovaném oboru. Nejvýhodnější je umět se domluvit orálně i umět ZJ. Pak se domluvím se spolužáky i profesory bez problémů a zároveň si mohu poslech přednášek zjednodušit tlumočením. Myslím, že nedoslýchavým, kteří se snaží domluvit se, učí se ze skript a nějak to vše zvládnou, patří obdiv. Nemají to o moc jednodušší než neslyšící. A stát na nich ušetří, nemusí platit tlumočníky, i když by je tito studenti taky mohli vyžadovat.
studentka0:07:15 6.2.2004
odpovědět 
   
Re:Re: Re: Re: VS
Tedy Fando, napsal jsi to super. Čtu si tady příspěvky, protože hledám spřízněnou duši. Jsem matka nedoslýchavé dcery, která studuje na střední škole se slyšícími dětmi. Je to pro ni dost těžké, snad ani ne ze strany učitelů, jako spolužáků. Jsou to bestie. Už nevím, co dceři poradit, ať si z toho nic nedělá. Právě jsi mi pomohl, dala jsem dceři přečíst tvoji odpověď Janě. Mě může dcera říci --tobě se to radí, ale takto vidí, že i jiní si musí poradit - holt nejlépe sami...
Janina15:24:57 1.2.2004
odpovědět 
    
Re:Re: Re: Re: Re: VS
To jsem tedy necekal, ze tim dokonce i nekomu pomuzu!jsem rad, ze i nekomu to mohlo pomoci.
Frantisek20:40:30 7.2.2004
odpovědět 
   
Re:Re: Re: Re: VS
Díky, moc hezky napsané.
Jana11:29:47 1.2.2004
odpovědět 
  
Vyber autora:
Odborné články:
Vyber téma:
Hledej:
 


Přidat novinku 
Pozvánka
UNIVERZITA HRADEC KRÁLOVÉ
Pedagogická fakulta
Vás chce srdečně pozvat na konferenci „Nové trendy v oblasti sekundárního a terciálního vzdělávání sluchově postižených“
22.1.2004, Mgr. Pavel Zikl, Jan Valter (11 příspěvků v diskusi) ...další info
Bodrum - Turecko
Bodrum - Turecko
Slunečné prázdniny pro všechny, kteří komunikují ve znakovém jazyce. Navštivte Bodrum v Turecku. Využijte jedinečné nabídky. Relaxace na pláži, bláznivá dobrodružství, návštěva známých antických míst...
19.1.2004, World Deaf Holiday ...další info
Neslyšící - neslyšícím
Znáte ve svém okolím,někoho kdo toho hodně dokázal, někoho kdo poznal kulturu jiné země? Nebo někoho kdo se o něco zajímá či něco zajimavého dělá. Nebo právě ty jsi objevil/a tuhle diskusi a myslíš si o sobě, že jsi/jseš zajímavý. Napiš mi. Scháním lidi na přenášky pro neslysicí. Předem Vám děkuji
13.1.2004, Jenn (6 příspěvků v diskusi) ...další info
TÁBOR 2004SURVIVAL X 2004 17.-31.07.2004
SURVIVAL X 2004

    Nový rok 2004 teprve začal a já si již dovoluji nabídnout Vašim sluchově postiženým dětem letní 14-ti denní letní táborový pobyt pořádaný sdružením SORDOS Brno. Tábor „SURVIVAL X 2004“ bude zaměřen na outdoorové aktivity, tedy jedná se o sportovně laděný
9.1.2004, Saša ...další info
Celonárodní soutěž
Česká unie neslyšících vyhlašuje celonárodní soutěž pro všechny generace o nejlepší výtvarnou práci.
LOGO II. ročníku festivalu “Příběhy z rukávu”.
9.1.2004, Alan Ptáček ...další info
VÝMĚNA MLÁDEŽE



YOUTH EXCHANGE - VÝMĚNA MLÁDEŽE
   

7.1.2004, ČUN-Youth Exchange ...další info
Neprimární sluchová cesta1.část
Počátek této cesty nalezneme v kochleárních jádrech, odkud pokračuje malými vlákny, které jsou spojeny se síťovitou formací, ...
7.1.2004, Michal Holub ...další info

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   >>>  
Copyright (c) 2001-2006 NetPro systems, s.r.o.   All rights reserved.