Ticho.cz si právě čte: (3 návštěvníci)
   Na "Ticho.cz" najdete: 1381 znaků!!2805 diskusních příspěvků!!1666 novinek!!636 odborných článků!!173 fotek 
Odborný článek / Téma: - / Autor: Saša Zvonek

Osobní zkušenosti

...nemohu tlumočit např. z televize, z videa, když se díváme na nějaký pořad, který je bez titulků (nemohu předat dětem tolik informací)...

OSOBNÍ ZKUŠENOSTI NEGATIVNÍ

  • absence sluchové kontroly (venku, na hřišti, ve škole, při písemkách). Nedá  se říci, že by byla nějak výrazně ohrožena bezpečnost dětí, spíš to vadí v tom, že je třeba neustále sledovat okolí a nemohu se tím pádem plně účastnit různých aktivit

  • nemohu tlumočit např. z televize, z videa, když se díváme na nějaký pořad, který je bez titulků (nemohu předat dětem tolik informací)

  • když se něco stane, je pro mne komplikovanější (nikoliv však nemožné) zajistit pomoc apod. Týká se to např. telefonování, na druhou stranu však taková situace ještě nenastala, navíc nyní je značná možnost používat mobilní telefony, které mají téměř všichni kolegové, a posílat tak SMS zprávy.

  • venku na ulici – riziko dopravních nehod, což opět souvisí s absencí sluchové kontroly. Sluchově postižení jsou však v tomto často obezřetnější, než by se mohlo na první pohled zdát, daleko více kontrolují situaci zrakem……

  • nemohu dětem opravit vadnou výslovnost (není to to hlavní, odsouvám to spíše do kompetence logopeda.,ale i to by mohlo pomoci, má-li být práce soustavná)

  • pravděpodobně největším problémem budou předsudky slyšících lidí, a to jak kolegů, tak i rodičů. Někdy je obtížné, aby rodiče přistupovali ke sluchově postiženému pedagogovi jako k rovnocennému partnerovi, který se podílí na výchově a vzdělávání jejich dítěte. Jsou zjm. pod tlakem nedostatečné znalosti znakové řeči, ale často se zapomíná, že komunikace u sluchově postižených není pouze znaková řeč.

  • problém je, je-li ve škole dítě s malou, popř. žádnou sluchovou vadou, pak je opravdu obtížné, aby fungovala komunikace mezi ním a mnou bezproblémově.


  • Saša Zvonek
     18.8.2003 11:49




    Diskuse ke článku:


     Nový příspěvek



     Nové příspěvky Vybrané příspěvky


      
    Vyber autora:
    Odborné články:
    Vyber téma:
    Hledej:
     


    Přidat novinku 
    Osobní zkušenosti
    ...nemohu tlumočit např. z televize, z videa, když se díváme na nějaký pořad, který je bez titulků (nemohu předat dětem tolik informací)...
    18.8.2003, Saša Zvonek ...další info
    Specifické výchovné problémy1.část
    Spolupráce mezi školou a rodiči není v mnoha případech dostatečná. Třídní schůzky bývají problémem, tlumočník často chybí (někdy rodičům tlumočí vlastní dítě) a třídní učitelé zapomínají respektovat zásady, které by ve styku s neslyšícím člověkem měli dodržovat.
    15.8.2003, Simona Gavelčíková ...další info
    Genová terapie1.část
    Vlásečnicové buňky - jejich název je odvozen od toho, že z nich v malinkých svazečcích jakoby vyčnívají tenounké vlásky - to vše je umístěno uvnitř hlemýžďovité části (cochlea) ušního labyrintu, v ulitě, která je vyplněna zvláštní tekutinou.
    13.8.2003, Michal Holub ...další info
    O ZAKLETÉ PRINCEZNĚ
    Hned jak vyšlo slunce, přišla k Martinovi krásná dívka a namazala mu čelo léčivou mastí. Martin se probudil a rychle chytil dívku za ruku. Dnes už dívka neměla na sobě ani jednu šupinu. Martin se bál, že mu dívka zase zmizí. Ale dívka nezmizela.
    7.8.2003, Petra Horáková ...další info
    Miniaturizace naslouchadel ?3.díl
    Vědci z Cornelovi univerzity s pomocí takto získaných informací sestrojili miniaturní prototyp naslouchadla, který by měl v několika budoucích letech zajistit doslova revoluci ve vývoji naslouchacích přístrojů.
    6.8.2003, Michal Holub (1 příspěvek v diskusi) ...další info
    PRSTOVÁ ABECEDA VE VZDĚLÁVÁNÍ SLUCHOVĚ POSTIŽENÝCH5.část
    Děti ve věku 3-7 let si současně užívají pomocné artikulační znaky + prstovou abecedu. Nevidím to jako zápor. Je to přirozený vývoj využívání komunikačního prostředí.
    4.8.2003, Pavel Kučera ...další info
    Osobní zkušenosti1.čast
    Pro sluchově postižené děti může být přirozenější, je-li jejich učitel sluchově postižený. Proč? Vědí, co si mohou dovolit ve vyučování, vytváří se normální atmosféra, např. slyšícího učitele mohou klamat při písemné práci znakováním, nebo jinými domluvenými signály.
    1.8.2003, Saša Zvonek ...další info

    <<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   >>>  
    Copyright (c) 2001-2006 NetPro systems, s.r.o.   All rights reserved.