Ticho.cz si právě čte: (3 návštěvníci)
   Na "Ticho.cz" najdete: 1381 znaků!!2805 diskusních příspěvků!!1665 novinek!!636 odborných článků!!173 fotek 
Odborný článek / Téma: - / Autor: Simona Gavelčíková

Specifické výchovné problémy

1.část

Spolupráce mezi školou a rodiči není v mnoha případech dostatečná. Třídní schůzky bývají problémem, tlumočník často chybí (někdy rodičům tlumočí vlastní dítě) a třídní učitelé zapomínají respektovat zásady, které by ve styku s neslyšícím člověkem měli dodržovat.

S různými výchovnými problémy se setkává každá rodina bez ohledu na stav sluchu. V případě neslyšících rodičů slyšících dětí se však vyskytují situace, které jsou pro tyto rodiny zcela specifické. Souvisí s mírou informovanosti rodičů, jinou zkušeností z výchovného prostředí (internáty) a s jinými vzdělávacími podmínkami.

Dítě - škola - rodiče

Spolupráce mezi školou a rodiči není v mnoha případech dostatečná. Třídní schůzky bývají problémem, tlumočník často chybí (někdy rodičům tlumočí vlastní dítě) a třídní učitelé zapomínají respektovat zásady, které by ve styku s neslyšícím člověkem měli dodržovat. Situace se řeší tím způsobem, že třídní učitel podává rodičům písemné zprávy o školním prospěchu jejich dítěte nebo za rodiče zaskakují slyšící prarodiče nebo někdo z příbuzných.

Slyšící děti z neslyšících rodin se učí a plní domácí úkoly většinou samy, bez pomoci svých rodičů. Ne každý rodič má k této činnosti dispozice. Uvažme, že v minulosti byli Neslyšící vzděláváni podle redukovaných osnov. Tuto situaci komplikuje také jazyková bariéra, která má u většiny Neslyšících negativní důsledky v oblasti čtení s porozuměním.
Pokud se v rodině vyskytuje neslyšící sourozenec, bývá pravidlem, že slyšící dítě se věnuje školním záležitostem neslyšícího sourozence.



Simona Gavelčíková
 15.8.2003 12:42




Diskuse ke článku:


 Nový příspěvek



 Nové příspěvky Vybrané příspěvky


  
Vyber autora:
Odborné články:
Vyber téma:
Hledej:
 


Přidat novinku 
Specifické výchovné problémy1.část
Spolupráce mezi školou a rodiči není v mnoha případech dostatečná. Třídní schůzky bývají problémem, tlumočník často chybí (někdy rodičům tlumočí vlastní dítě) a třídní učitelé zapomínají respektovat zásady, které by ve styku s neslyšícím člověkem měli dodržovat.
15.8.2003, Simona Gavelčíková ...další info
Genová terapie1.část
Vlásečnicové buňky - jejich název je odvozen od toho, že z nich v malinkých svazečcích jakoby vyčnívají tenounké vlásky - to vše je umístěno uvnitř hlemýžďovité části (cochlea) ušního labyrintu, v ulitě, která je vyplněna zvláštní tekutinou.
13.8.2003, Michal Holub ...další info
O ZAKLETÉ PRINCEZNĚ
Hned jak vyšlo slunce, přišla k Martinovi krásná dívka a namazala mu čelo léčivou mastí. Martin se probudil a rychle chytil dívku za ruku. Dnes už dívka neměla na sobě ani jednu šupinu. Martin se bál, že mu dívka zase zmizí. Ale dívka nezmizela.
7.8.2003, Petra Horáková ...další info
Miniaturizace naslouchadel ?3.díl
Vědci z Cornelovi univerzity s pomocí takto získaných informací sestrojili miniaturní prototyp naslouchadla, který by měl v několika budoucích letech zajistit doslova revoluci ve vývoji naslouchacích přístrojů.
6.8.2003, Michal Holub (1 příspěvek v diskusi) ...další info
PRSTOVÁ ABECEDA VE VZDĚLÁVÁNÍ SLUCHOVĚ POSTIŽENÝCH5.část
Děti ve věku 3-7 let si současně užívají pomocné artikulační znaky + prstovou abecedu. Nevidím to jako zápor. Je to přirozený vývoj využívání komunikačního prostředí.
4.8.2003, Pavel Kučera ...další info
Osobní zkušenosti1.čast
Pro sluchově postižené děti může být přirozenější, je-li jejich učitel sluchově postižený. Proč? Vědí, co si mohou dovolit ve vyučování, vytváří se normální atmosféra, např. slyšícího učitele mohou klamat při písemné práci znakováním, nebo jinými domluvenými signály.
1.8.2003, Saša Zvonek ...další info
O SNĚHURCE
Mezitím Sněhurka pořád čekala na srnky. Když už byl večer, chtěla se Sněhurka vrátit domů, ale nevěděla, kudy má jít. Sněhurka volala myslivce, ale myslivec nepřišel.
29.7.2003, Petra Horáková ...další info

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   >>>  
Copyright (c) 2001-2006 NetPro systems, s.r.o.   All rights reserved.