Ticho.cz si právě čte: (4 návštěvníci)
   Na "Ticho.cz" najdete: 1381 znaků!!2805 diskusních příspěvků!!1665 novinek!!636 odborných článků!!173 fotek 
Odborný článek / Téma: Komunikace / Autor: Saša Zvonek

POZNÁMKY KE VZDĚLÁVÁNÍ SLUCHOVĚ POSTIŽENÝCH PEDAGOGŮ

Na celou věc vzdělávání sluchově postižených pedagogů se můžeme podívat ještě z jiného hlediska. Helus uvádí: „…… vykonáme na děti daleko účinnější výchovný vliv tím, jací jsme, než tím, co od dítěte chceme. Jinými slovy, teprve obstojíme-li v tom, jak nás dítě vidí a jako koho nás má sklon napodobovat, máme plnou jistotu, že to, co od něho žádáme přijme za své“ (Helus 1987, s. 181).

Dítě, které vidí učitele jako člověka vzdělaného, nebo člověka, který se nadále vzdělává (vím z vlastní zkušenosti, jak na to děti reagují), který mluví o svém studiu a o své škole, ba i o tom, jaké to bylo, když sám chodil do školy, když děti vidí, že pedagog odjíždí za studiem a když plní své studijní povinnosti, pak bere školu ne jako nutné zlo, ale jako určitou formu seberealizace. Ztotožňuje se s pedagogem i v této rovině. Není pro ně jen vzorem v tom, že toho “tolik ví“, ale také v tom, že vidí, jakou cestou je třeba se vydat, aby bylo stejné, aby také “tolik vědělo“. A to přece nemůže být ke škodě.

Z toho obecně vyplývá, že pedagog se nemá zabývat pouze dítětem, ale také sám sebou, a to se týká také jeho dalšího vzdělávání a studia. Pedagogové tedy mají hledat cestu, jak se v očích dětí vypracovat na příkladné autority. Ne  autority vymáhané a vynucené, ale autority plynoucí z vlastních pozitivních postojů a příkladů, autority vzniklé realizací požadavků a postojů, které žádáme po dětech, realizací na sobě samém.



Saša Zvonek
 24.3.2003 10:12




Diskuse ke článku:


 Nový příspěvek



 Nové příspěvky Vybrané příspěvky


  
Vyber autora:
Odborné články:
Vyber téma:
Hledej:
 


Přidat novinku 
POZNÁMKY KE VZDĚLÁVÁNÍ SLUCHOVĚ POSTIŽENÝCH PEDAGOGŮ
Na celou věc vzdělávání sluchově postižených pedagogů se můžeme podívat ještě z jiného hlediska. Helus uvádí: „…… vykonáme na děti daleko účinnější výchovný vliv tím, jací jsme, než tím, co od dítěte chceme. Jinými slovy, teprve obstojíme-li v tom, jak nás dítě vidí a jako koho nás má sklon n
24.3.2003, Saša Zvonek ...další info
BABYLONLiberec
Plzeňská unie neslyšících pro Vás připravila jednodenní relaxační zájezd do Libereckého centra Babylon. Akce se koná 29.3.2003 Odjezd z Plzně je časně: 6.00 hod a sraz je na parkovišti u Pekla v 5.50 hod. Návrat do Plzně se předpokládá kolem 18. hod.

Cena pro členy PUN -
20.3.2003, PUN...další info
SPORTOVNÍ ZÁBAVNÝ VEČER
I.PRAŽSKÝ SPORTOVNÍ KLUB NESLYŠÍCÍCH PRAHA

Darvinova 24, 143 00 Praha 4 – Modřany
tel., fax: 241 774 753


Vás zve na
SPORTOVNÍ ZÁBAVNÝ VEČER

V kulturním domě „ Barikádníků“

Saratovská 20, Praha 10

19.3.2003, Pavel Voleráb ...další info
DAKTYLOTIKA V SYSTÉMU ORÁLNÍ KOMUNIKACE
Jak naznačuje název, jde o mluvenou řeč. Neslyšící děti se učí mluvené řeči a jejím prostřednictvím pronikají do života společnosti a do jejího kulturního a společenského bohatství.
Základními součástmi orální metody je vyvíjení a osvojování mluvené řeči, výcvik v odezírání,
19.3.2003, Pavel Kučera ...další info
Sluchovo postihnutý a jeho hodnotový rozvoj
Základné hodnoty sú všeobecné orientačné body, ktoré sa historicky osvedčili a väčšina ľudí ich uznáva (Sielert a kol., 1994). Hodnoty si človek vytvára prostredníctvom prostredia, v ktorom žije a zároveň participuje na ňom. Prvé hodnoty preberá od rodičov, blízkej rodiny. Dospi
18.3.2003, Barbora ...další info
Maturitní ples v Brně
Dne 29. března od 19.00 do 04.00 hod pořádá 5. ročník gymnázia a BSN první a poslední maturitní ples v Brně.
Kde : Restaurace "Hvězda"
Program : Pestré kulturní vystoupení a bohatá tombola
Vstupné : 150,- Kč
Doprava : Od hl. nádraží ČD tramvaji č. 1 směr Bystrc Ečerova, v
17.3.2003, Jerry Loníček (2 příspěvky v diskusi) ...další info
Problematika používání sluchadel - I.
V tomto článku bych se chtěla zabývat ne tím, jak se sluchadla používají, ale spíše tím, proč mnozí sluchově postižení tyto pomůcky odmítají. Tento problém se netýká lidí nedoslýchavých od narození, neboť ti bývají na nošení sluchadla zvyklí již od malička a nemívají s tím většinou žádné větš
17.3.2003, Alena Strnadová (1 příspěvek v diskusi) ...další info

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   >>>  
Copyright (c) 2001-2006 NetPro systems, s.r.o.   All rights reserved.