Ticho.cz si právě čte: (2 návštěvníci)
   Na "Ticho.cz" najdete: 1381 znaků!!2805 diskusních příspěvků!!1666 novinek!!636 odborných článků!!173 fotek 
<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   >>>  
 Nový příspěvek

Mailing list5.3.2002
Nemohl(i) byste zalozit mailing list, abych nemusel sem kazdy den zjistovat, jestli jsou i nove clanky. Jinak hodne uspechu. Jirka alias r00tcz
 Re:Re:Mailing list5.3.2002
Dobrej nápad - uděláme to. Ono se tu ale mění něco vlastně pořád

Nedoslýchavý, který neumí znakovku... :)))4.3.2002
Já bych neměl otázku, já bych měl žádost. Jsem věčně věků v Plzni, chci se naučit znakovku, ale na VŠ, kde jsem, je věčně věků kurs obsazen. Byl by někdo ochoten se se mnou mořit nad znakovkou, vysvětlovat mi to, ukazovat mi to atd..? :-) Musím rovnou říc
 Re:Re:Nedoslýchavý, který neumí znakovku... :)))8.3.2002
V Plzni jsou kurzy i v České unii neslyšících, Františkánská ulice, a ve Spolku neslyšících, Škroupova ulice. Zkuste to tam. Přeji hodně úspěchů.
  Re:Re:Nedoslýchavý, který neumí znakovku... :)))12.3.2002
A můžeš mi prozradit, kde to jako má bejt?!? :-) Já jsem se snažil hledat na netu, hlavně ohledně nějakých kursů, ale nějak zvlášť úspěch jsem neměl...

Pomoc neslyšícím4.3.2002
Četla jsem články o vzdělávání a tak mě napadlo se zeptat: Stoji vůbec neslyšící o nějakou pomoc? Nebo ji odmítají od každého slyšícího jen proto, že slyší a proto nemůže vědět jaký to je? Četla jsem články jak je málo tlumočníků a vychovatelů, kteří by p
 Re:Re:Pomoc neslyšícím4.3.2002
Je to smutné. Tolik stručně. Určitě k tomu dodám víc, jen co bude čas.
  Re:Re:Pomoc neslyšícím5.3.2002
Bohužel se s tím také setkávám víc často než bych byl rád. A nejsem zdaleka sám. A tak mne to někdy hezky naštve a pak se povídá, že "Saša nám nepomůže....". Pomůžu,
   Re:Re:Pomoc neslyšícím5.3.2002
Trochu jsem odbočil. Takže ještě tak: Řekl bych, že neslyšící o pomoc stojí, ale někdy si ji asi nedovedou patřičně cenit. Myslí si (někdy), že je to samozřejmost. I
    Re:Re:Pomoc neslyšícím5.3.2002
Ahoj,také mám docela špatnou zkušenost se setkání s neslyšícím člověkem. Mám neslyšícího syna a spolu jsme byli v restauraci kde si k nám přisedl chlap v domění,že t
     Re:Re:Pomoc neslyšícím6.3.2002
Bohužel i já se tímto problémem setkávám v praxi. Ale zase se musím zastat i neslyšících. Jsou prostě lidé a lidé. I mezi slyšícími je dost hulvátů a nespokojenců, kt
      Re:Re:Pomoc neslyšícím7.3.2002
No jo, neslyšící nejsou zároveň svatý. Jsou to normální lidi a jsou mezi nimi slušní i průšviháři. Onehdy jsem se chvilku chatoval s neslyšícím člověkem (psal to o s

Usti nad Orlici1.3.2002
Ahoj lidicky, nahodou jsem narazila na tyhle bezva stranky. Prosim, nenasel by se nekdo z okoli UO, kdo by si dal tu praci a naucil mne zaklady znakovky? Kdyby snad jo, prosim, napiste.

vzdělávání neslyšících28.2.2002
A ještě bych chtěl nastolit jeden problém.Zajímalo by mne,jaký názor vás,co sem chodíte,je na vzdělávání neslyšících studentů na VŠ.Je opravdu rovnocenné?
 Re:Re:vzdělávání neslyšících28.2.2002
Tento příspěvek byl přesunut z předchozího tredu - chybné zařazení a duplicitní záznam.
 Re:Re:vzdělávání neslyšících28.2.2002
Rovnocenné jako co? Jako vzdělávání slyšících studentů? Řekl bych to tak - kdysi jsem kritizoval úroveň vzdělávání sluchově postižených na vysokých školách. Dnes už s
  Re:Re:vzdělávání neslyšících2.3.2002
Saso, chci se te zeptat, jestli jsem to pochopila dobre: bezpredmetne je srovnavat vzdelavani slysicich a neslysicich na VS? Hmm, jako ze o tom nema cenu hovorit? A j
   Re:Re:vzdělávání neslyšících3.3.2002
Omlouvám se, že jsem se trochu krkolomě vyjádřil. Chtěl jsem říct hlavně to, že studenti z JAMU jsou pro práci se sluchově postiženými dětmi podle mého názoru a zkuše
    Re:Re:vzdělávání neslyšících4.3.2002
Saso, mas urcite pravdu, ze mit jednicky ve skole jeste neznamena byt dobry v praxi. Jenze, kdyby vzdelani nemelo cenu, asi bychom se nevzdelavali, ze. Myslim si, ze
     Re:Re:vzdělávání neslyšících5.3.2002
Co já vím... To se raději zeptej dětí, nebo kolegů, nebo tak nějak. Já o tomhle nechci moc přemýšlet. Nevím vlastně ani proč, ale jaksi z toho nemám dobrý pocit. Omlo
 Re:Re:vzdělávání neslyšících4.3.2002
Je naprosto stejné. Vždyť například na FFUK jsou přednášky sohromady pro slyšící i neslyšící, zkoušky jsou stejné, písemné práce mají stejné, praxi stejnou... Hlavní
 Re:Re:vzdělávání neslyšících5.3.2002
Toto je výborná otázka, děkuji. Znám několik absolventů VDN z JAMU, sama jsem absolventkou surdopedie na Pedf MU. Na JAMU jsou studenti výborně připravováni pro práci
  Re:Re:vzdělávání neslyšících5.3.2002
Ano, to je pravda. Zase ten problém, že jsou tendence to všechno vztahovat na všechny. Takže tak - studentů na JAMU (myslím obor VDN)je oproti studentům na jiných fak

články Saši Zvonka26.2.2002
Pozorně jsem si přečetl články Saši Zvonka, který "opěvuje" neslyšící či sluchově postižené učitele. Zcela určitě jsou přínosem ve školách pro sluchově postižené, ale v určité míře. Rozhodně však nemohou plně suplovat učitele slyšící, tak jak je uváděno v
 Re:Re:články Saši Zvonka27.2.2002
No já jsem taky rodič. Navíc neslyšícího dítěte! V každém případě bych si přál, aby měl Tomáš neslyšícího učitele. Třeba ne na všechny předměty, ale určitě na řadu z
  Re:Re:články Saši Zvonka28.2.2002
Přečetla jsem si, jak se obouváte všichni do rodiče, který si dovolil říct svůj názor. Na druhou stranu však chápu, že se zastáváte neslyšících učitelů. Myslím, že op
   Re:Re:články Saši Zvonka28.2.2002
Omlouvám se,nechtěl jsem se dotknout všech neslyšících pedagogů.Vždyť jsem vyzdvihl kvalitu právě Saši Zvonka...mluvil jsem jen o jedné škole...Nevím, zda je v pořádk
    Re:Re:články Saši Zvonka28.2.2002
Tak tomu už rozumím víc. Jsou to konkrétní zkušenosti s konkrétními lidmi. Shodou okolností zrovna stojí za houbeles. I já mám podobné zkušenosti. Srovnejme ale zkuše
     Re:Re:články Saši Zvonka28.2.2002
Mluví se o naší škole,musím se ozvat.Každý ředitel by chtěl mít dobrou školu, která dětem poskytne to nejlepší.Každý ředitel chce mít perfektní učitele, vzdělané,nadš
      Re:Re:články Saši Zvonka1.3.2002
Jsou ve mě všelijaké pocity, ale reagovat bych asi měl (už), když tam bylo zmíněno i mé jméno. Jenže váhám, ze kterého konce začít, protože věcí, a "problémů" (n
       Re:Re:články Saši Zvonka1.3.2002
Pane učiteli Zvonku,jsem rád,že jste se i Vy vyjádřil k této diskusi.Asi jste mě ne příliš dobře pochopil, když píšete,že za sebe rád nabídnete místo...Právě o vás js
        Re:Re:články Saši Zvonka2.3.2002
Vazeny rodici, vidim, ze uz se k dane diskusi nechcete vracet, coz je urcite skoda, nicmene vidim, ze jste preci jen uznaly, tak jeste bych mela neco maleho. Jednak v
         Re:Re:články Saši Zvonka3.3.2002
Opět jsem se zájemem přečetla celou diskusi na dané téma. Přesto se mi vtírá mnoho odpovědí, ale i otázek. Odpovědí např. na téma děti mají raději neslyšícího učitele
          Re:Re:články Saši Zvonka3.3.2002
Nerad bych „násilím“ zase rozjížděl tuto diskusi a otevřená témata. Ale zůstala tady, a je spousta věcí, které je třeba ujasnit. Určitě je neujasním všechny a na
          Re:Re:články Saši Zvonka4.3.2002
Tohle je opravdu zajimava diskuse. Pani/slecno Marie, ja si myslim, ze neslysici jsou plnohodnotnymi obcany jiz dnes, aniz by na to museli cekat od svych ucitelu. Mam
        Re:Re:články Saši Zvonka5.3.2002
Milý rodiči,očekávala jsem vaši návštěvu,ale místo toho je tu opět váš obviňující dopis.Nevím,jak nazvat to,co děláte.Nemáte odvahu jít za vedením školy řešit nedosta
     Re:Re:články Saši Zvonka5.3.2002
Váš příspěvek mě zamrzel. Proč kritizujete plzeňskou školu? Váš Tom není internátní a tak mi není jasné, jakým právem posuzujete práci vychovatelů na internátě. Jak č
      Re:Re:články Saši Zvonka5.3.2002
Protože je to pravda! Psal jsem o vychovatelkách a pochopitelně ne o všech. Ačkoliv znám i v Plzni vychovatelky které se snaží víc než by zrovna musely, setkávám se p
       Re:Re:články Saši Zvonka6.3.2002
Ano, naprosto s Vámi souhlasím v tom, že máte právo na kritiku (žijeme v demokracii), jen mě zarazil Váš všeobecně odsuzující postoj, který jste v následujícím příspě
        Re:Re:články Saši Zvonka6.3.2002
Chvala diskusi! ALE...pani ucitelko, co chcete slyset? Ze jste dobra ucitelka ci komunikacni partner? A proc se vlastne ptate verejne tady a po Internetu? Zeptala byc
         Re:Re:články Saši Zvonka7.3.2002
My se normálně s Tomovou učitelkou domluvit umíme. Tohle spíš chápu jako docela príma příspěk pro všechny ostatní. Otázky uvedené v předchozím příspěvku jsou obecné a
       Re:Re:články Saši Zvonka6.3.2002
"5 A PŮL DĚTÍ"... JAK TO MYSLÍŠ?
        Re:Re:články Saši Zvonka7.3.2002
No jako že některý nemaj ručičky, nožičky.... a Tomáš speciálně doma občas zapomene i hlavu.
         Re:Re:články Saši Zvonka7.3.2002
Ty seš teda :-)) S.
 Re:Re:články Saši Zvonka27.2.2002
Vazeny rodici, nevim, kde berete takovu velikou odvahu a hluboke sebevedomi,ze generalizujete problematiku neslysicich ucitelu. Mluvite o cele CR nebo o jedne skole?
 Re:Re:články Saši Zvonka4.3.2002
No nazdar! tak to jsem docela čuměl. Tak abys věděl, tak mám 60procentní ztrátu sluchu. Vystudoval jsem normální základku mezi nejlepšími ve třídě. Pravda, když jsem

Najde se kamarádka?22.2.2002
Ahoj! Učím se skoro 3 roky znakovku,a jsem slyšící.Studuji posledním rokem Sociální pedagogiku.Chci chodit více mezi neslyšící, ale mám strach, že to, co umím nebude stačit, a že mne mezi sebe nepřijmou.( Vím, že  existují určité rozpory i mezi nesl
 Re:Re:Najde se kamarádka?22.2.2002
AHOJ! Nejsem sice ženského pohlaví, ale přesto reaguji. Nevadilo by ti třeba si se sluchově postiženými mladými lidmi tvého věku někam vyjet na kolech, na víkendovku,
  Re:Re:Najde se kamarádka?22.2.2002
Díky za bleskovou reakci!Nebráním se ničemu, myslím, že je to lepší, než někde v uzavřené místnosti - v klubu atd. Akorát ty víkendy teď bohužel do státnic (červen) v
   Re:Re:Najde se kamarádka?24.2.2002
O.K. A co studuješ?
    Re:Re:Najde se kamarádka?25.2.2002
Sociální pedagogiku, ale to s tím zas tolik nesouvisí...
     Re:Re:Najde se kamarádka?25.2.2002
Ja myslím, že socka by s tím souviset mohla. Ale to je jedno.

OPRAVOVAT?3.2.2002
Co si myslíte o opravování textů, jejichž autoři jsou neslyšící (sluchově postižení)? Řeším třeba problém, zda na internet dodat to, co napsaly děti bez oprav, nebo zda provést gramatickou korekturu. Že je písemný projev neslyšících (sluchově postižených)
 Re:Re:OPRAVOVAT?4.2.2002
No to je fakt otázka. Třeba články od Toma jsou překlady, protože prostě ani zdaleka nedokáže popsat v textu co všechno by rád řekl a co říct umí znakovkou.Na druhý s
  Re:Re:OPRAVOVAT?7.2.2002
Je velký rozdíl mezi tím, když někdo napíše text česky (a někdo mu ho opraví) nebo ukazuje (a někdo ho přeloží). Je to stejné, jako když já budu psát anglicky (s chy
   Re:Re:OPRAVOVAT?9.2.2002
Dá se na to podívat z více stran. Jednak třeba to můžu brát z té psychologické - nikdo nikomu do ničeho nekecá a nic mu neopravuje - je z toho dobrý pocit, že někdo n
    Re:Re:OPRAVOVAT?9.2.2002
Tu hrubku si tam opravte, když je to odesláno, už se do toho nedá rýpnout...
     Re:Re:OPRAVOVAT?10.2.2002
Tak zrovna dneska se mě Tomáš ptal co je to : ve snu. Chvilku jsem koukal jako blázen a pak mi došlo, že to nepřečetl, že neví že jde o 6. pád od slova sen....... Je
     Re:Re:OPRAVOVAT?11.2.2002
Ahoj Saso, myslim si, ze hodne zalezi na ucelu PROC chces vlastne texty svych zaku prezentovat. Zda proto, abys nam zde ukazal, jak vice ci mene problematicka je jeji
      Re:Re:OPRAVOVAT?11.2.2002
To je dobrý pohled. Šlo mi o to, aby se zážitky a postřehy dětí dostaly na internet. Aby se i ony samy mohly podílet na něčem, co se jich týká. Aby měly možnost se na
       Re:Re:OPRAVOVAT?11.2.2002
Saso, neni obcas problem s neslysicimi v tom, ze za ne rozhoduji jejich rodice, a to do dosti vysokeho veku? Zivot je tvrdy, a nest zodpovednost neni jednoduche a ne
        Re:Re:OPRAVOVAT?11.2.2002
Saso, jeste dodatek...obcas lide, co zastavaji pohled "neopravovat" mohou v zapeti autory clanku ranit ci zesmesnit poukazovanim na ci dokazovanim "typicky nizkou uro
         Re:Re:OPRAVOVAT?12.2.2002
Bohužel, řekl bych, že ten problém tam je. A není málo dětí, vlastně i dospělých, kteří jsou zcela odkázáni na rodiče. Setkávám se ve své praxi s „případy“ (omlouvám
          Re:Re:OPRAVOVAT?12.2.2002
Saso, mas urcite pravdu, kdyz pises, kdyz opravovat, tak spolecne a s vysvetlenim. Co jsem vlastne chtela rict je, ze vysledkem celeho naseho snazeni (nabidka o spolu
           Re:Re:OPRAVOVAT?15.2.2002
Přečetla jsem jedním dechem diskusi o problému opravovat nebo neopravovat články dětí. Souhlasím s názorem Martiny i Saši, že je potřeba v rámci možností dět směrovat
 Re:Re:OPRAVOVAT?4.2.2002
Neopravovat.
 Re:Re:OPRAVOVAT?7.2.2002
Neopravovat.
 Re:Re:OPRAVOVAT?4.3.2002
Neopravovat. Nemělo by se skrývat to, jak na tom neslyšící s psanou češtinou opravdu jsou. Mnozí si myslí, že s psanou češtinou problémy nemívají.. Kdyby se texty upr

Učebnica znakovej reči29.1.2002
Chcel by som sa naučiť znakovú reč, ale neviem kde sa mám obrátiť. Je na to nejaka učebnica? Asi najviac by mi vyhovovala elektronicka forma (napr. PDF). Prosím poraďte mi...
 Re:Re:Učebnica znakovej reči1.2.2002
To by me taky zajimalo, potreboval bych jakysi rychly uvod, pokud neco zjistis dej mi vedet. Ja samozrejme taky.
  Re:Re:Učebnica znakovej reči2.2.2002
Jedine čo som zatiaľ našiel je slovnik ON LINE.... http://lexikon.wz.cz/znakovka/
   Re:Re:Učebnica znakovej reči15.2.2002
Pokud vím, svého času prodávala Federace rodičů a přátel SP CD s výukou znakové řeči. Bylo tam asi 2000 slov a stálo kolem 800 Kč. Zeptej se u nich. Adresa je Hábova
 Re:Re:Učebnica znakovej reči4.2.2002
Onehdy jsem ve škole v Plzni držel v ruce CD s programem na výuku s kratičkými videozáznamy. Kdo to vydal ale nevím - přeptám se, zjistím a dám vědět.

Sbírka zákona pro neslyšící. - Dálniční známka?17.1.2002
Jsem trošku zmatený, protože každý říkaji jinak (v uřadě, v klubu, apod..) Je pro neslyšící bezplatné dálniční známka, když má neslyšící ridič ZTP? Nemužu najít na Internetu sbírka zákona? Kdyby bylo to lepší doplnit rubriky TICHO.CZ sbírky zákona pro nes
 Re:Re:Sbírka zákona pro neslyšící. - Dálniční známka?17.1.2002
Ahoj, já si myslím, že sluchově postižení nemají na dálniční známku nárok. Netvrdím to jistě, ale mám dojem, že jsem to četl někde v Gongu, nebo tak nějak. Nevím ale,
  Re:Re:Sbírka zákona pro neslyšící. - Dálniční znám18.1.2002
ZKUS TO TADY: http://zakony.idnes.cz/html/
   Re:Re:Sbírka zákona pro neslyšící. - Dálniční z8.3.2002
Ne. Neslyšící na to nemá nárok.

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   >>>  
 
Hledej dle:   Řetězec: Zadejte slovo, část slova či několik slov z hledané položky.
Pokud nic nenaleznete, postupně zjednodušujte parametry hledání.

Příklad:
Zadání 'cihla pálená' nebude nalezeno, proto v dalším kroku zadáte jen slovo 'cihla'.

Složitější výrazy:
Dále je možné použít logických operátorů AND a OR (bez závorek) pro vytváření složitějších výrazů.

Speciální znaky:
Ve výrazu je možné použít speciální znaky, které definují práci s hledaným výrazem:
? - místo tohoto znaku se při hledání použije libovolný znak
* - místo tohoto znaku se při hledání použije libovolný řetězec
[] - množina znaků - v závorkách je možné vyjmenovat skupinu znaků, které se při hledání použijí (např. [abef])
[-] - množina znaků - v závorkách je možné definovat interval znaků, které se při hledání použijí (např. [a-f])
 
 


 Nové příspěvky Vybrané příspěvky


vzdělávání neslyšících
A ještě bych chtěl nastolit jeden problém.Zajímalo by mne,jaký názor vás,co sem chodíte,je na vzdělávání neslyšících studentů na VŠ.Je opravdu rovnocenné?
rodič18:05:50 28.2.2002
odpovědět 
 
Re:Re:vzdělávání neslyšících
Tento příspěvek byl přesunut z předchozího tredu - chybné zařazení a duplicitní záznam.
Admin18:08:55 28.2.2002
odpovědět 
 
Re:Re:vzdělávání neslyšících
Rovnocenné jako co? Jako vzdělávání slyšících studentů? Řekl bych to tak - kdysi jsem kritizoval úroveň vzdělávání sluchově postižených na vysokých školách. Dnes už se snažím takto věc neposuzovat. Je to bezpředmětné posuzování. Je to posuzování, které je v podstatě k ničemu. Jde o to, jak se absolventi dovedou prosadit v praxi, co dokáží využít z toho, co měli možnost získat na vysoké škole, jak dál jim to v životě půjde. Vysoká škola, to není jen o tom, co se tam přednáší, kolik se tam toho přednáší, na jaké úrovni se to tam přednáší. To je o tom, co z těch studentů je pak. Nejde tedy ani tolik o to, jestli se učí na stejné úrovni jako slyšící studenti. Pokud bych to třeba přece jen měl posuzovat - když k nám chodí na praxi studenti z JAMU, kde je obor pro sluchově postižené, je to něco úplně jiného, než když přijdou studenti z pedagogické fakulty. Je to vidět na dětech. Teoretické znalosti nejsou všechno.
Saša23:46:10 28.2.2002
odpovědět 
  
Re:Re:Re:vzdělávání neslyšících
Saso, chci se te zeptat, jestli jsem to pochopila dobre: bezpredmetne je srovnavat vzdelavani slysicich a neslysicich na VS? Hmm, jako ze o tom nema cenu hovorit? A jeste, jak to je kdyz prijdou na praxi ti studenti z JAMU a z pedaku - v cem je presne rozdil? Diky.
Martina17:31:28 2.3.2002
odpovědět 
   
Re:Re:Re:Re:vzdělávání neslyšících
Omlouvám se, že jsem se trochu krkolomě vyjádřil. Chtěl jsem říct hlavně to, že studenti z JAMU jsou pro práci se sluchově postiženými dětmi podle mého názoru a zkušeností z praxe připraveni daleko lépe, než studenti speciální pedagogiky či ev. jiných oborů či škol, kteří k nám na praxe chodí. Jistěže se to nedá vztáhnout na každého, ale beru to tak jaksi souhrnně, z průměru. Za to dám ruku do ohně a přesvědčit se o tom může ledaskdo. Neříkám to proto, že na JAMU učím, ale protoi, že to vidím co chvíle v praxi. A v čem je rozdíl? V té bezprostřednosti přístupu. Studenti z JAMU přistupují, abych to tak řekl, ke sluchově postiženým dětem jako k "dětem", "osobnostem", studenti z jiných škol k nim přistupují většinou jako k "postiženým dětem". Asi tak. A to sronávání - ne že by to bylo nepředmětné, ale co tady chceme srovnávat? Je spousta lidí, kteří mají "papíry" na kdeco (tedy řekněme že mají vzdělání v surdopedickém směru, či jiném a působí na školách pro sluchově postižené), ale za jejich působení v těchto školách bych jim dal doživotní (s prominutím).... . Vzdělání je vzdělání, pro praxi to až zase takový význam nemá (tím ovšem neříkám, že je nedůležité!! je důležité, je potřeba), ale je tady něco "navíc", a to platí u SP dětí dvojnásob. Co navíc? To dokážu těžko definovat, je to prostě v lidech. Možná "to navíc" zkusím popsat později.
Saša10:49:40 3.3.2002
odpovědět 
    
Re:Re:Re:Re:Re:vzdělávání neslyšících
Saso, mas urcite pravdu, ze mit jednicky ve skole jeste neznamena byt dobry v praxi. Jenze, kdyby vzdelani nemelo cenu, asi bychom se nevzdelavali, ze. Myslim si, ze vice zalezi na tom, jak je teoreticka vychova ve skolach propojena s realitou. Jestli studenti teorii, kterou ziskaji, mohou vyuzit smysluplnne v praxi. A pak taky samozrejeme na osobnosti kazdeho jedince. Nekdo ucitel asi proste je, a nekdo si k tomu musi pomoci. Prozrad nam, Saso, cim to je, ze jsi ta svetla vyjimka:)?
Martina5:07:09 4.3.2002
odpovědět 
     
Re:Re:Re:Re:Re:Re:vzdělávání neslyšících
Co já vím... To se raději zeptej dětí, nebo kolegů, nebo tak nějak. Já o tomhle nechci moc přemýšlet. Nevím vlastně ani proč, ale jaksi z toho nemám dobrý pocit. Omlouvám se, možná jindy a jinak...
Saša16:52:15 5.3.2002
odpovědět 
 
Re:Re:vzdělávání neslyšících
Je naprosto stejné. Vždyť například na FFUK jsou přednášky sohromady pro slyšící i neslyšící, zkoušky jsou stejné, písemné práce mají stejné, praxi stejnou... Hlavní je, jak jsou jim informace zprostředkovány. Pokud je mají možnost přijímat ve svém přirozeném jazyce (znakovém), stejně jako slyšící ve svém (českém), tak členění na slyšící a neslyšící postrádá význam. Jsou jen dobří a špatní. Je pravda, že nejvíce záleží na tlumočnících. A těch kvalitních, navíc ještě vhodných pro tlumočení ve vzdělávání, je jako šafránu. Jirka
Jirka15:51:28 4.3.2002
odpovědět 
 
Re:Re:vzdělávání neslyšících
Toto je výborná otázka, děkuji. Znám několik absolventů VDN z JAMU, sama jsem absolventkou surdopedie na Pedf MU. Na JAMU jsou studenti výborně připravováni pro práci se SP dětmi, stejně tak na Pedf. Jsem přesvědčena, že je to v lidech. Pokud se někdo spolehne jen na školu, o moc ochudí děti i sebe. Fakulta udělá maximum, ale dobrý pedagog sbírá informace, zkušenosti a názory i odjinud, mám na mysli kontakt s dětmi ve volném čase a sebevzdělávání. Neodsuzovala bych surdopedy tak, jak to dělá Saša. I mezi surdopedy je mnoho zapálených, kteří dělají maximum.
Marta14:14:49 5.3.2002
odpovědět 
  
Re:Re:Re:vzdělávání neslyšících
Ano, to je pravda. Zase ten problém, že jsou tendence to všechno vztahovat na všechny. Takže tak - studentů na JAMU (myslím obor VDN)je oproti studentům na jiných fakultách či přímo oborech výrazně méně. Neříkám, že všichni krom JAMU jsou špatní, ale neměl jsem možnost se více setkat se schopnými studenty z jiných škol.... Ale ono je to i tou sluchovou vadou - sluchově postižený to má v ledasčem v praxi snazší, to uznávám... .
Saša16:50:45 5.3.2002
odpovědět 
Copyright (c) 2001-2006 NetPro systems, s.r.o.   All rights reserved.