Ticho.cz si právě čte: (3 návštěvníci)
   Na "Ticho.cz" najdete: 1381 znaků!!2808 diskusních příspěvků!!1668 novinek!!636 odborných článků!!173 fotek 
<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   >>>  
 Nový příspěvek

OPRAVOVAT?3.2.2002
Co si myslíte o opravování textů, jejichž autoři jsou neslyšící (sluchově postižení)? Řeším třeba problém, zda na internet dodat to, co napsaly děti bez oprav, nebo zda provést gramatickou korekturu. Že je písemný projev neslyšících (sluchově postižených)
 Re:Re:OPRAVOVAT?4.2.2002
No to je fakt otázka. Třeba články od Toma jsou překlady, protože prostě ani zdaleka nedokáže popsat v textu co všechno by rád řekl a co říct umí znakovkou.Na druhý s
  Re:Re:OPRAVOVAT?7.2.2002
Je velký rozdíl mezi tím, když někdo napíše text česky (a někdo mu ho opraví) nebo ukazuje (a někdo ho přeloží). Je to stejné, jako když já budu psát anglicky (s chy
   Re:Re:OPRAVOVAT?9.2.2002
Dá se na to podívat z více stran. Jednak třeba to můžu brát z té psychologické - nikdo nikomu do ničeho nekecá a nic mu neopravuje - je z toho dobrý pocit, že někdo n
    Re:Re:OPRAVOVAT?9.2.2002
Tu hrubku si tam opravte, když je to odesláno, už se do toho nedá rýpnout...
     Re:Re:OPRAVOVAT?10.2.2002
Tak zrovna dneska se mě Tomáš ptal co je to : ve snu. Chvilku jsem koukal jako blázen a pak mi došlo, že to nepřečetl, že neví že jde o 6. pád od slova sen....... Je
     Re:Re:OPRAVOVAT?11.2.2002
Ahoj Saso, myslim si, ze hodne zalezi na ucelu PROC chces vlastne texty svych zaku prezentovat. Zda proto, abys nam zde ukazal, jak vice ci mene problematicka je jeji
      Re:Re:OPRAVOVAT?11.2.2002
To je dobrý pohled. Šlo mi o to, aby se zážitky a postřehy dětí dostaly na internet. Aby se i ony samy mohly podílet na něčem, co se jich týká. Aby měly možnost se na
       Re:Re:OPRAVOVAT?11.2.2002
Saso, neni obcas problem s neslysicimi v tom, ze za ne rozhoduji jejich rodice, a to do dosti vysokeho veku? Zivot je tvrdy, a nest zodpovednost neni jednoduche a ne
        Re:Re:OPRAVOVAT?11.2.2002
Saso, jeste dodatek...obcas lide, co zastavaji pohled "neopravovat" mohou v zapeti autory clanku ranit ci zesmesnit poukazovanim na ci dokazovanim "typicky nizkou uro
         Re:Re:OPRAVOVAT?12.2.2002
Bohužel, řekl bych, že ten problém tam je. A není málo dětí, vlastně i dospělých, kteří jsou zcela odkázáni na rodiče. Setkávám se ve své praxi s „případy“ (omlouvám
          Re:Re:OPRAVOVAT?12.2.2002
Saso, mas urcite pravdu, kdyz pises, kdyz opravovat, tak spolecne a s vysvetlenim. Co jsem vlastne chtela rict je, ze vysledkem celeho naseho snazeni (nabidka o spolu
           Re:Re:OPRAVOVAT?15.2.2002
Přečetla jsem jedním dechem diskusi o problému opravovat nebo neopravovat články dětí. Souhlasím s názorem Martiny i Saši, že je potřeba v rámci možností dět směrovat
 Re:Re:OPRAVOVAT?4.2.2002
Neopravovat.
 Re:Re:OPRAVOVAT?7.2.2002
Neopravovat.
 Re:Re:OPRAVOVAT?4.3.2002
Neopravovat. Nemělo by se skrývat to, jak na tom neslyšící s psanou češtinou opravdu jsou. Mnozí si myslí, že s psanou češtinou problémy nemívají.. Kdyby se texty upr

Učebnica znakovej reči29.1.2002
Chcel by som sa naučiť znakovú reč, ale neviem kde sa mám obrátiť. Je na to nejaka učebnica? Asi najviac by mi vyhovovala elektronicka forma (napr. PDF). Prosím poraďte mi...
 Re:Re:Učebnica znakovej reči1.2.2002
To by me taky zajimalo, potreboval bych jakysi rychly uvod, pokud neco zjistis dej mi vedet. Ja samozrejme taky.
  Re:Re:Učebnica znakovej reči2.2.2002
Jedine čo som zatiaľ našiel je slovnik ON LINE.... http://lexikon.wz.cz/znakovka/
   Re:Re:Učebnica znakovej reči15.2.2002
Pokud vím, svého času prodávala Federace rodičů a přátel SP CD s výukou znakové řeči. Bylo tam asi 2000 slov a stálo kolem 800 Kč. Zeptej se u nich. Adresa je Hábova
 Re:Re:Učebnica znakovej reči4.2.2002
Onehdy jsem ve škole v Plzni držel v ruce CD s programem na výuku s kratičkými videozáznamy. Kdo to vydal ale nevím - přeptám se, zjistím a dám vědět.

Sbírka zákona pro neslyšící. - Dálniční známka?17.1.2002
Jsem trošku zmatený, protože každý říkaji jinak (v uřadě, v klubu, apod..) Je pro neslyšící bezplatné dálniční známka, když má neslyšící ridič ZTP? Nemužu najít na Internetu sbírka zákona? Kdyby bylo to lepší doplnit rubriky TICHO.CZ sbírky zákona pro nes
 Re:Re:Sbírka zákona pro neslyšící. - Dálniční známka?17.1.2002
Ahoj, já si myslím, že sluchově postižení nemají na dálniční známku nárok. Netvrdím to jistě, ale mám dojem, že jsem to četl někde v Gongu, nebo tak nějak. Nevím ale,
  Re:Re:Sbírka zákona pro neslyšící. - Dálniční znám18.1.2002
ZKUS TO TADY: http://zakony.idnes.cz/html/
   Re:Re:Sbírka zákona pro neslyšící. - Dálniční z8.3.2002
Ne. Neslyšící na to nemá nárok.

Otazka17.1.2002
Mel bych otazku a byl bych rad,kdyby mi ji nekdo pomohl zodpovedet.a to:Jak se ve znakove reci rekne:Bezici mysicka.Dekuju
 Re:Re:Otazka17.1.2002
Hm, jsem se pobavil. Takových dotazů by tu mohlo být více :-). Já myslím, že je to vlastně dáno stejně, jako znak pro myš - ale je to provedeno rychleji, či podle cha
  Re:Re:Otazka17.1.2002
Jo a ještě - je to myšička, tedy nikoliv myš - takže ještě bych doporučil pokrčit ramena, znak provést blízko obličeje a semknout rty.... .
   Re:Re:Otazka18.1.2002
Je to přesně tak. Ve znakovém jazyce je to hrozně důležitý - myslím mimiku a celkový postavení těla.... atd.Rozhodně není potřeba každý slovo omlít znakem - to je zn
    Re:Re:Otazka18.1.2002
Že máš sebevražedný sklony je mi jedno, ale že ještě ke všemu ohrožuješ na životě dítě (byťje tvoje), no teda! :-))) Jasně, sám to znám, i když ne v autě.
     Re:Re:Otazka8.3.2002
Souhlasím se Sašou.

Informácia12.1.2002
Ak je niekto sluchovo postihnutý a používa načúvací prístroj ako môže telefonovať pomocou mobilu? Totiž pri priložení mobilu k načúvaciemu prístroju dochádza k ich vzájomnému rušeniu. Neviete ako by som mohol daný problém vyriešiť? Ďakujem za odpoveď.
 Re:Re:Informácia13.1.2002
Kamarád mi říkal, že s některým mobilem telefonovat může, s jiným ne. Některé mu prostě poslech se sluchadlem ruší, jiné ne. Zkus třeba vyzkoušet různé značky mobilů.
  Re:Re:Informácia8.3.2002
Já sám používám mobil a mám digitální sluchadlo. Když sluchadlo nemám přepnutý na T, tak slyším mobil dobře. Pokud si to přepnu na T, bohužel není rozumět a dost sign
   Re:Re:Informácia17.3.2002
Já používám digitální sluchadlo a mám mobil Nokia 6210. Telefon mi sluchadlo dost ruší. Dřív jsem používala indukční smyčku, teď jsem přišla na to, že když ho držím u
 Re:Re:Informácia1.2.2002
Vzajemne ruseni ? Spise jen sluchadlo je ruseno telefonem. Je to dano tim, ze do analogových casti sluchadla (nejcasteji mikrofonni predzesilovac, a koncovy zesilovac

Benefiční koncert11.1.2002
Ahoj, v pondělí 7.1.2002 se v divadle ABC konal benefiční koncert Báry Basikové. Prý byl celý tlumočen do ZJ. Bohužel jsem tam nemohla být. Má někdo z Vás, kteří jste tam byli nebo o tom slyšeli, informace o tom, jaké to bylo?
Děkuji
 Re:Re:Benefiční koncert13.1.2002
Jjaké to tam bylo nevím a dost mě mrzí že jsem o tom také nevěděl, protože bych tam nejspíš jel. Bára Basiková je skvělá a samozřejmě o to víc že dělá takovéhle akce.
  Re:Re:Benefiční koncert6.3.2002
Ahoj lidi, já jsem na tom koncertě účinkovala a tak to mohu jen stěží posoudit z pohledu diváckého. Jak účinkující jsem měla bezva pocit.Spoluúčinkující byli příjemní
   Re:Re:Benefiční koncert6.3.2002
Děkuji ti Jano, za informaci, že tlumočení nebylo doslovné. Ptala jsem se totiž neslyšících, jak se jim líbilo tlumočení písní a bylo mi řečeno, že tomu nerozuměli. K
    Re:Re:Benefiční koncert7.3.2002
Já osobně jsem pro to,aby se texty tlumočily doslovně. Jsem slyšící,a když tlumočím písně svým spolužákům tlumočím je slovo od slova.Když si ovšem píseň ve znacích vy
     Re:Re:Benefiční koncert7.3.2002
Souhlasím s tebou.Jak mi řekl jeden jazykový tlumočník - jedná se o věrné přeložení obsahu. Není to tedy doslovný překlad (jak někdo rád používá výraz znakovaná češti
      Re:Re:Benefiční koncert8.3.2002
Tak tedy lidi,já osobně jsem sluchově postižený. Často chodím do divadla kde hrají neslyšící anebo na nějaké akce kde zpěvem znakují neslyšícím. Mohu říci, že je to n
       Re:Re:Benefiční koncert14.3.2002
Neviem na čo si v postate naražal, ale chcela by som i ja pridať svoj názor. Ja som taktiež nepočujuca a mam radšej ked sa mi pesničky tlmočia od slova do slova.A ešt
        Re:Re:Benefiční koncert15.3.2002
Promiň Barčo, ale nikdo neříkal, že tlumočník se nemá hýbat. Ale jak jsi sama poznamenala, máš raději, když ti tlumočník tlumočí slova. A saamozřejmě při písničce je

Děkuji9.1.2002
Chtěla jsem moc poděkovat všem lidičkám, kteří na tyto stránky přispívají. Klobouk dolu před vaší odvahou veřejně presentovat svůj názor. Moc vám držím palce aby vám to vydrželo. Ještě jednou díky
 Re:Re:Děkuji17.1.2002
To je teda dobrý jméno - hofina. NO já jsem taky rád že lidi píšou. "Redakční" tým autorů se rozrost o Lucii Křesťanovou a Alenu Strnadovou. V nejbližžší době tu bude
  Re:Re:Děkuji21.1.2002
Tome, bacha, Hofinu učím na JAMU, takže pokud by se ti nějak zprotivila, mohu ji osobně zmlátit :-))) Spíš by bylo ale lepší, kdyby taky trochu přispěla do mlýna. A z
   Re:Re:Děkuji21.1.2002
Já jsem v klidu. No a kdyby moc zlobila tak ji nech klečet v koutě na hrachu, sypat si popel na hlavu a mrskat se 9ti ocasou kočkou ..... a basta. No a kdyby případn

???8.1.2002
Mel by nekdo informace o tematu: zaclenovany jazykove mensiny do spolecnosti?

len jednu otázočku7.1.2002
Dobrý podvečer prajem,
mám len jednu otázočku, či náhodou neviete, kde by som sa mohla naučiť
posunkovú reč (popri práci, neviem, niečo ako večerná škola).
Zaujíma ma to...

Ďakujem za info
Šťastný Nový rok prajem
 Re:Re:len jednu otázočku7.1.2002
Ahoj, projeď si diskusi, najdeš tam pár věcí, které se týkají i tvého dotazu. A odkud jsi (nebo kde by ses to chtěla učit)? Předpokládám, podle jazyka, že ze Slovensk
 Re:Re:len jednu otázočku8.1.2002
Ahoj Zuzana, určitě by bylo dobré obrátit se na organizaci neslyšících v okolí tvého bydliště nebo školy, kam chodíš. Určitě ti poradí, na koho se obrátit. Držím ti

Cestina v komunikaci neslysicich13.12.2001
Ahoj!
Mam dotaz ohledne oboru na FFUK ,,Cestina v komunikaci neslysicich".Je urcen pro neslysici, nebo ho muzou studovat i slysici ?
 Re:Re:Cestina v komunikaci neslysicich14.12.2001
Tady máš jejich studijní plán. Na Tvým místě bych ale určitě kontaktoval přímo katedru.
  Re:Re:Cestina v komunikaci neslysicich17.12.2001
Tak ten studijni plan uz mam, ale presto diky.Urcite se jeste preptam na katedre.
 Re:Re:Cestina v komunikaci neslysicich17.12.2001
Studium je určeno i slyšícím. Jirka
 Re:Re:Cestina v komunikaci neslysicich2.1.2002
V sobotu 12.1. 2002 je od 11:00h v místnosti č. 18. pořádán den otevřených dveří studia Čeština v komunikaci neslyšících.
 Re:Re:Cestina v komunikaci neslysicich1.2.2002
Ahojda Heleno, na mail se sice moc nedostanu, ale kdybys chtela treba o necem vedet, co bych Ti mohla zprostredkovat z pohledu slysici studentky ctvrteho rocniku toho

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   >>>  
 
Hledej dle:   Řetězec: Zadejte slovo, část slova či několik slov z hledané položky.
Pokud nic nenaleznete, postupně zjednodušujte parametry hledání.

Příklad:
Zadání 'cihla pálená' nebude nalezeno, proto v dalším kroku zadáte jen slovo 'cihla'.

Složitější výrazy:
Dále je možné použít logických operátorů AND a OR (bez závorek) pro vytváření složitějších výrazů.

Speciální znaky:
Ve výrazu je možné použít speciální znaky, které definují práci s hledaným výrazem:
? - místo tohoto znaku se při hledání použije libovolný znak
* - místo tohoto znaku se při hledání použije libovolný řetězec
[] - množina znaků - v závorkách je možné vyjmenovat skupinu znaků, které se při hledání použijí (např. [abef])
[-] - množina znaků - v závorkách je možné definovat interval znaků, které se při hledání použijí (např. [a-f])
 
 


 Nové příspěvky Vybrané příspěvky


OPRAVOVAT?
Co si myslíte o opravování textů, jejichž autoři jsou neslyšící (sluchově postižení)? Řeším třeba problém, zda na internet dodat to, co napsaly děti bez oprav, nebo zda provést gramatickou korekturu. Že je písemný projev neslyšících (sluchově postižených) plný gramatických chyb, to je fakt, ale zda do toho zasahovat, to nevím.
Saša8:55:05 3.2.2002
odpovědět 
 
Re:Re:OPRAVOVAT?
No to je fakt otázka. Třeba články od Toma jsou překlady, protože prostě ani zdaleka nedokáže popsat v textu co všechno by rád řekl a co říct umí znakovkou.Na druhý straně má svůj SMSník (mobil od Motoroly s větším displayem) a tam si píše s kým chce, kdy chce a co chce. Je pravda, že to někdy není k přelousknutí ale myslím že není prostě možný mu do všeho kecat a dělat spíš drába než tátu.Ostatně i tady platí že chybami se člověk učí.
Tomáš11:09:27 4.2.2002
odpovědět 
  
Re:Re:Re:OPRAVOVAT?
Je velký rozdíl mezi tím, když někdo napíše text česky (a někdo mu ho opraví) nebo ukazuje (a někdo ho přeloží). Je to stejné, jako když já budu psát anglicky (s chybami) nebo budu mluvit česky a někdo to přeloží (bez chyb).
Jirka14:53:00 7.2.2002
odpovědět 
   
Re:Re:Re:Re:OPRAVOVAT?
Dá se na to podívat z více stran. Jednak třeba to můžu brát z té psychologické - nikdo nikomu do ničeho nekecá a nic mu neopravuje - je z toho dobrý pocit, že někdo něco dokáže sám. Druhak z té praktické - dotyčný si uvědomí chyby - tím se třeba zdokonalí v češtině (v písemné formě češtiny). Spousta dětí ví, že jejich písemná čeština není dokonalá. Proto se bojí psát. Když jim to budu opravovat, mohou se třeba cítit méněcenné a jejich odpor k tomu bude ještě větší. A to i přes to, že jim to vysvětlím. Pokud to neopravím, dostávám se do konfliktu např. ze strany rodičů, nepřejí si, aby bylo jejich dítě takto prezentováno (tady je ale problém u rodičů ne u dítěte - rodiče se nejspíš s tímto faktem ještě dostatečně nesžily). A ještě se bude povídat, že někdo, jehož žáci píši "takto hrozně", přece nemůže být učitel. Co je komu al eplatný text který napsal neslyšící, ale který je přepsaný a opravený? Je to ještě jeho práce? Převod znakování (vyprávění) do písemné formy není problém, ale jak to udělat s hotovým zápisem?..... Je to složité, proto to dávám do diskuse.
Saša20:42:22 9.2.2002
odpovědět 
    
Re:Re:Re:Re:Re:OPRAVOVAT?
Tu hrubku si tam opravte, když je to odesláno, už se do toho nedá rýpnout...
Saša20:44:21 9.2.2002
odpovědět 
     
Re:Re:Re:Re:Re:Re:OPRAVOVAT?
Tak zrovna dneska se mě Tomáš ptal co je to : ve snu. Chvilku jsem koukal jako blázen a pak mi došlo, že to nepřečetl, že neví že jde o 6. pád od slova sen....... Je to pro něj fakt těžký a něco správně napsat je ještě mnohem a mnohem těžší.
Tomáš15:14:27 10.2.2002
odpovědět 
     
Re:Re:Re:Re:Re:Re:OPRAVOVAT?
Ahoj Saso, myslim si, ze hodne zalezi na ucelu PROC chces vlastne texty svych zaku prezentovat. Zda proto, abys nam zde ukazal, jak vice ci mene problematicka je jejich psana cestina? Coz ostatne vsichni kolem neslysicich vedi ci tusi:). Nebo proto, abys nam zprostredkoval (prelozil) obsah textu, napr. jejich zazitky, bez toho aniz bychom zde text museli gramaticky rozebirat a mohli se soustredit na to, co deti vlastne chteji vyjadrit. Nicmene, skola a verejna prezentace je asi neco jineho. Napr. ja za sebe muzu rict, ze jsem rada, pokud mi nekdo muj cizojazycny (i necizojazycny, jojo) text pred verejnou prezentaci "upravi" (opravi, aniz by je vzdy nutne musel prekladat), pokud si nejsem ovsem 100% jista. A taky pokud nejde o jazykozpytny seminar, kde ucelem je zkoumat moje jazykove (ne)dovednosti. Takze si myslim, nepodcenuj sve zacky, ve druhe tride jiz jiste maji svuj nazor na spoustu veci:), a vysvetli jim, kde a proc chces jejich texty prezentovat. Zeptej se jich, jak by mel byt jejich textik (v jake podobe) na techto strankach uveden. Nech je rozhodnout : Opraveny, Neopraveny? Trochu zodpovednosti za vlastni vytvor nikdy neskodi. (Dodatek: pokud vim, v psanem tisku se korektury delaji u kazdeho psaneho textu.)
Martina16:42:58 11.2.2002
odpovědět 
      
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:OPRAVOVAT?
To je dobrý pohled. Šlo mi o to, aby se zážitky a postřehy dětí dostaly na internet. Aby se i ony samy mohly podílet na něčem, co se jich týká. Aby měly možnost se na něčem spolupodílet. Nešlo mi o nějaké řešení problematičnosti češtiny u SP, tomu se mohou věnovat erudovanější. Teď jsem poprosil svoji sluchově postiženou neteř, aby napsala článek na www.ticho.cz. Doufám, že si ho brzy přečtete, ale o to nejde. Řekla mi, že ho napíše, napsala pár řádků a pak mi to dala s tím, že to mám opravit. Ptal jsem se jí, zda na opravě trvá, říkala že ano. Tak jsme si o tom povídali, a pak usoudila, že ta oprava není nutná. Nebylo to přemlouvání, jej jsme si řekli, jak to kdo vidí. Jenže zas je pak otázka, jak píšeš, zda tomu budou rozumět všichni, kdo to budou číst…. . Máš ale pravdu, já si nechávám své texty často také „opravovat“. Jenže jak píšeš, nech je rozhodovat samotné. Ano, jistě už mají svůj vlastní názor na spoustu věcí, ale co třeba jejich rodiče. Kdo bude ukamenován?…. Je to diskuse, tak se diskutuje. Já, pokud už nějaký názor mám, tak ho dovedu vysvětlit a snažím se ho uhájit. Pokud ale přijde nějaký lepší, nebo správnější pohled, určitě nebudu trvat na svém…. . Dík.
Saša21:29:29 11.2.2002
odpovědět 
       
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:OPRAVOVAT?
Saso, neni obcas problem s neslysicimi v tom, ze za ne rozhoduji jejich rodice, a to do dosti vysokeho veku? Zivot je tvrdy, a nest zodpovednost neni jednoduche a ne kazdy to dovede (i mezi slysicim, samozrejme). Ale zacit se musi od mala. Mas moznosti vyberu a znas pro a proti resp. dusledky, ale za svuj vyber (nazor, rozhodnuti) si zodpovidas. Co myslis? Mej se fajn.
Martina23:05:34 11.2.2002
odpovědět 
        
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:OPRAVOVAT?
Saso, jeste dodatek...obcas lide, co zastavaji pohled "neopravovat" mohou v zapeti autory clanku ranit ci zesmesnit poukazovanim na ci dokazovanim "typicky nizkou urovni jejich psaneho textu". I to je realita..., ktera nam lidem neni cizi. Drz se!
Martina23:19:09 11.2.2002
odpovědět 
         
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:OPRAVOVAT?
Bohužel, řekl bych, že ten problém tam je. A není málo dětí, vlastně i dospělých, kteří jsou zcela odkázáni na rodiče. Setkávám se ve své praxi s „případy“ (omlouvám se za tuto definici), které mi někdy až berou dech. Dospělí lidé, kteří si nedovedou vyřídit ani ty nejzákladnější věci, jako je např. podání složenky na poště, či vyzvednutí dopisu, …. . A mám za to, že je to způsobeno především nesmírnou „péčí“ rodičů, nikoliv tím, že by oni sami nemohli… . Je však pravda, že takové případy se najdou nejen u neslyšících. Ale zpátky. Takže jistě, dát prostor k rozhodnutí, prodiskutovat a nabídnout možnosti. A především asi učit vážit si sám sebe a znát svoji hodnotu a nenechat se „ranit“ okolím. A když už opravovat, tak společně, aby to mělo smysl.
Saša19:51:43 12.2.2002
odpovědět 
          
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:OPRAVOVAT?
Saso, mas urcite pravdu, kdyz pises, kdyz opravovat, tak spolecne a s vysvetlenim. Co jsem vlastne chtela rict je, ze vysledkem celeho naseho snazeni (nabidka o spolu-rozhodovani, znalost dusledku) by melo byt, aby deti samy byly motivovany zdokonalovat se v psanem jazyce. Rozvijet v nich vedomi toho, ze vlastne cely jejich kontakt s okolnim svetem bude postaven na znalosti psaneho jazyka, a podle toho je i okoli bude hodnotit (vice ci mene umirnene). Realita vsak je, ze vetsinove okoli je slysici a taky, ze svetem vladne psane slovo ve sve gramaticky spravne podobe (pokud korektori nespi:). Jo, je to boj. A ja se jdu ucit psat.
Martina22:00:20 12.2.2002
odpovědět 
           
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:OPRAVOVAT?
Přečetla jsem jedním dechem diskusi o problému opravovat nebo neopravovat články dětí. Souhlasím s názorem Martiny i Saši, že je potřeba v rámci možností dět směrovat ke správnému způsobu psaní. Vždyť, jak správně podotkla Martina, i v novinách se dějíopravy a korektury. A všichni co pracují s neslyšícími vědí, že jsou texty čtivé (u ktreých čtenář hned pochopí, co tím chtěl pisatel říci) a jsou texty, které je nutné přeložit do čteného slova tak, aby mu čtenář rozuměl. Takže souhlasím s názorem, zeptejte se dětí, diskutujte s nimi, případně jim pomozte opravit texty tak, aby z nich měli něco i slyšící, kteří se o tuto problematiku zajímají. Držím palce. Ráda si zážitky dětí přečtu také.
Marie19:38:50 15.2.2002
odpovědět 
 
Re:Re:OPRAVOVAT?
Neopravovat.
Vamo12:03:02 4.2.2002
odpovědět 
 
Re:Re:OPRAVOVAT?
Neopravovat.
Jirka14:49:21 7.2.2002
odpovědět 
 
Re:Re:OPRAVOVAT?
Neopravovat. Nemělo by se skrývat to, jak na tom neslyšící s psanou češtinou opravdu jsou. Mnozí si myslí, že s psanou češtinou problémy nemívají.. Kdyby se texty upravovali, tak by se ten mýtus jen podporoval... Navíc. Teď jsem četl ten článek, kde malá holčička píše o svém vlčákovi. Dost mě to dostalo. Snad i proto, že ten text byl takový, jaký napsala. Jak to cítila atd...
Mira18:17:11 4.3.2002
odpovědět 
Copyright (c) 2001-2006 NetPro systems, s.r.o.   All rights reserved.