Ticho.cz si právě čte: (2 návštěvníci)
   Na "Ticho.cz" najdete: 1381 znaků!!2811 diskusních příspěvků!!1668 novinek!!636 odborných článků!!173 fotek 
<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   >>>  
 Nový příspěvek

vzdělávání neslyšících28.2.2002
A ještě bych chtěl nastolit jeden problém.Zajímalo by mne,jaký názor vás,co sem chodíte,je na vzdělávání neslyšících studentů na VŠ.Je opravdu rovnocenné?
 Re:Re:vzdělávání neslyšících28.2.2002
Tento příspěvek byl přesunut z předchozího tredu - chybné zařazení a duplicitní záznam.
 Re:Re:vzdělávání neslyšících28.2.2002
Rovnocenné jako co? Jako vzdělávání slyšících studentů? Řekl bych to tak - kdysi jsem kritizoval úroveň vzdělávání sluchově postižených na vysokých školách. Dnes už s
  Re:Re:vzdělávání neslyšících2.3.2002
Saso, chci se te zeptat, jestli jsem to pochopila dobre: bezpredmetne je srovnavat vzdelavani slysicich a neslysicich na VS? Hmm, jako ze o tom nema cenu hovorit? A j
   Re:Re:vzdělávání neslyšících3.3.2002
Omlouvám se, že jsem se trochu krkolomě vyjádřil. Chtěl jsem říct hlavně to, že studenti z JAMU jsou pro práci se sluchově postiženými dětmi podle mého názoru a zkuše
    Re:Re:vzdělávání neslyšících4.3.2002
Saso, mas urcite pravdu, ze mit jednicky ve skole jeste neznamena byt dobry v praxi. Jenze, kdyby vzdelani nemelo cenu, asi bychom se nevzdelavali, ze. Myslim si, ze
     Re:Re:vzdělávání neslyšících5.3.2002
Co já vím... To se raději zeptej dětí, nebo kolegů, nebo tak nějak. Já o tomhle nechci moc přemýšlet. Nevím vlastně ani proč, ale jaksi z toho nemám dobrý pocit. Omlo
 Re:Re:vzdělávání neslyšících4.3.2002
Je naprosto stejné. Vždyť například na FFUK jsou přednášky sohromady pro slyšící i neslyšící, zkoušky jsou stejné, písemné práce mají stejné, praxi stejnou... Hlavní
 Re:Re:vzdělávání neslyšících5.3.2002
Toto je výborná otázka, děkuji. Znám několik absolventů VDN z JAMU, sama jsem absolventkou surdopedie na Pedf MU. Na JAMU jsou studenti výborně připravováni pro práci
  Re:Re:vzdělávání neslyšících5.3.2002
Ano, to je pravda. Zase ten problém, že jsou tendence to všechno vztahovat na všechny. Takže tak - studentů na JAMU (myslím obor VDN)je oproti studentům na jiných fak

články Saši Zvonka26.2.2002
Pozorně jsem si přečetl články Saši Zvonka, který "opěvuje" neslyšící či sluchově postižené učitele. Zcela určitě jsou přínosem ve školách pro sluchově postižené, ale v určité míře. Rozhodně však nemohou plně suplovat učitele slyšící, tak jak je uváděno v
 Re:Re:články Saši Zvonka27.2.2002
No já jsem taky rodič. Navíc neslyšícího dítěte! V každém případě bych si přál, aby měl Tomáš neslyšícího učitele. Třeba ne na všechny předměty, ale určitě na řadu z
  Re:Re:články Saši Zvonka28.2.2002
Přečetla jsem si, jak se obouváte všichni do rodiče, který si dovolil říct svůj názor. Na druhou stranu však chápu, že se zastáváte neslyšících učitelů. Myslím, že op
   Re:Re:články Saši Zvonka28.2.2002
Omlouvám se,nechtěl jsem se dotknout všech neslyšících pedagogů.Vždyť jsem vyzdvihl kvalitu právě Saši Zvonka...mluvil jsem jen o jedné škole...Nevím, zda je v pořádk
    Re:Re:články Saši Zvonka28.2.2002
Tak tomu už rozumím víc. Jsou to konkrétní zkušenosti s konkrétními lidmi. Shodou okolností zrovna stojí za houbeles. I já mám podobné zkušenosti. Srovnejme ale zkuše
     Re:Re:články Saši Zvonka28.2.2002
Mluví se o naší škole,musím se ozvat.Každý ředitel by chtěl mít dobrou školu, která dětem poskytne to nejlepší.Každý ředitel chce mít perfektní učitele, vzdělané,nadš
      Re:Re:články Saši Zvonka1.3.2002
Jsou ve mě všelijaké pocity, ale reagovat bych asi měl (už), když tam bylo zmíněno i mé jméno. Jenže váhám, ze kterého konce začít, protože věcí, a "problémů" (n
       Re:Re:články Saši Zvonka1.3.2002
Pane učiteli Zvonku,jsem rád,že jste se i Vy vyjádřil k této diskusi.Asi jste mě ne příliš dobře pochopil, když píšete,že za sebe rád nabídnete místo...Právě o vás js
        Re:Re:články Saši Zvonka2.3.2002
Vazeny rodici, vidim, ze uz se k dane diskusi nechcete vracet, coz je urcite skoda, nicmene vidim, ze jste preci jen uznaly, tak jeste bych mela neco maleho. Jednak v
         Re:Re:články Saši Zvonka3.3.2002
Opět jsem se zájemem přečetla celou diskusi na dané téma. Přesto se mi vtírá mnoho odpovědí, ale i otázek. Odpovědí např. na téma děti mají raději neslyšícího učitele
          Re:Re:články Saši Zvonka3.3.2002
Nerad bych „násilím“ zase rozjížděl tuto diskusi a otevřená témata. Ale zůstala tady, a je spousta věcí, které je třeba ujasnit. Určitě je neujasním všechny a na
          Re:Re:články Saši Zvonka4.3.2002
Tohle je opravdu zajimava diskuse. Pani/slecno Marie, ja si myslim, ze neslysici jsou plnohodnotnymi obcany jiz dnes, aniz by na to museli cekat od svych ucitelu. Mam
        Re:Re:články Saši Zvonka5.3.2002
Milý rodiči,očekávala jsem vaši návštěvu,ale místo toho je tu opět váš obviňující dopis.Nevím,jak nazvat to,co děláte.Nemáte odvahu jít za vedením školy řešit nedosta
     Re:Re:články Saši Zvonka5.3.2002
Váš příspěvek mě zamrzel. Proč kritizujete plzeňskou školu? Váš Tom není internátní a tak mi není jasné, jakým právem posuzujete práci vychovatelů na internátě. Jak č
      Re:Re:články Saši Zvonka5.3.2002
Protože je to pravda! Psal jsem o vychovatelkách a pochopitelně ne o všech. Ačkoliv znám i v Plzni vychovatelky které se snaží víc než by zrovna musely, setkávám se p
       Re:Re:články Saši Zvonka6.3.2002
Ano, naprosto s Vámi souhlasím v tom, že máte právo na kritiku (žijeme v demokracii), jen mě zarazil Váš všeobecně odsuzující postoj, který jste v následujícím příspě
        Re:Re:články Saši Zvonka6.3.2002
Chvala diskusi! ALE...pani ucitelko, co chcete slyset? Ze jste dobra ucitelka ci komunikacni partner? A proc se vlastne ptate verejne tady a po Internetu? Zeptala byc
         Re:Re:články Saši Zvonka7.3.2002
My se normálně s Tomovou učitelkou domluvit umíme. Tohle spíš chápu jako docela príma příspěk pro všechny ostatní. Otázky uvedené v předchozím příspěvku jsou obecné a
       Re:Re:články Saši Zvonka6.3.2002
"5 A PŮL DĚTÍ"... JAK TO MYSLÍŠ?
        Re:Re:články Saši Zvonka7.3.2002
No jako že některý nemaj ručičky, nožičky.... a Tomáš speciálně doma občas zapomene i hlavu.
         Re:Re:články Saši Zvonka7.3.2002
Ty seš teda :-)) S.
 Re:Re:články Saši Zvonka27.2.2002
Vazeny rodici, nevim, kde berete takovu velikou odvahu a hluboke sebevedomi,ze generalizujete problematiku neslysicich ucitelu. Mluvite o cele CR nebo o jedne skole?
 Re:Re:články Saši Zvonka4.3.2002
No nazdar! tak to jsem docela čuměl. Tak abys věděl, tak mám 60procentní ztrátu sluchu. Vystudoval jsem normální základku mezi nejlepšími ve třídě. Pravda, když jsem

Najde se kamarádka?22.2.2002
Ahoj! Učím se skoro 3 roky znakovku,a jsem slyšící.Studuji posledním rokem Sociální pedagogiku.Chci chodit více mezi neslyšící, ale mám strach, že to, co umím nebude stačit, a že mne mezi sebe nepřijmou.( Vím, že  existují určité rozpory i mezi nesl
 Re:Re:Najde se kamarádka?22.2.2002
AHOJ! Nejsem sice ženského pohlaví, ale přesto reaguji. Nevadilo by ti třeba si se sluchově postiženými mladými lidmi tvého věku někam vyjet na kolech, na víkendovku,
  Re:Re:Najde se kamarádka?22.2.2002
Díky za bleskovou reakci!Nebráním se ničemu, myslím, že je to lepší, než někde v uzavřené místnosti - v klubu atd. Akorát ty víkendy teď bohužel do státnic (červen) v
   Re:Re:Najde se kamarádka?24.2.2002
O.K. A co studuješ?
    Re:Re:Najde se kamarádka?25.2.2002
Sociální pedagogiku, ale to s tím zas tolik nesouvisí...
     Re:Re:Najde se kamarádka?25.2.2002
Ja myslím, že socka by s tím souviset mohla. Ale to je jedno.

OPRAVOVAT?3.2.2002
Co si myslíte o opravování textů, jejichž autoři jsou neslyšící (sluchově postižení)? Řeším třeba problém, zda na internet dodat to, co napsaly děti bez oprav, nebo zda provést gramatickou korekturu. Že je písemný projev neslyšících (sluchově postižených)
 Re:Re:OPRAVOVAT?4.2.2002
No to je fakt otázka. Třeba články od Toma jsou překlady, protože prostě ani zdaleka nedokáže popsat v textu co všechno by rád řekl a co říct umí znakovkou.Na druhý s
  Re:Re:OPRAVOVAT?7.2.2002
Je velký rozdíl mezi tím, když někdo napíše text česky (a někdo mu ho opraví) nebo ukazuje (a někdo ho přeloží). Je to stejné, jako když já budu psát anglicky (s chy
   Re:Re:OPRAVOVAT?9.2.2002
Dá se na to podívat z více stran. Jednak třeba to můžu brát z té psychologické - nikdo nikomu do ničeho nekecá a nic mu neopravuje - je z toho dobrý pocit, že někdo n
    Re:Re:OPRAVOVAT?9.2.2002
Tu hrubku si tam opravte, když je to odesláno, už se do toho nedá rýpnout...
     Re:Re:OPRAVOVAT?10.2.2002
Tak zrovna dneska se mě Tomáš ptal co je to : ve snu. Chvilku jsem koukal jako blázen a pak mi došlo, že to nepřečetl, že neví že jde o 6. pád od slova sen....... Je
     Re:Re:OPRAVOVAT?11.2.2002
Ahoj Saso, myslim si, ze hodne zalezi na ucelu PROC chces vlastne texty svych zaku prezentovat. Zda proto, abys nam zde ukazal, jak vice ci mene problematicka je jeji
      Re:Re:OPRAVOVAT?11.2.2002
To je dobrý pohled. Šlo mi o to, aby se zážitky a postřehy dětí dostaly na internet. Aby se i ony samy mohly podílet na něčem, co se jich týká. Aby měly možnost se na
       Re:Re:OPRAVOVAT?11.2.2002
Saso, neni obcas problem s neslysicimi v tom, ze za ne rozhoduji jejich rodice, a to do dosti vysokeho veku? Zivot je tvrdy, a nest zodpovednost neni jednoduche a ne
        Re:Re:OPRAVOVAT?11.2.2002
Saso, jeste dodatek...obcas lide, co zastavaji pohled "neopravovat" mohou v zapeti autory clanku ranit ci zesmesnit poukazovanim na ci dokazovanim "typicky nizkou uro
         Re:Re:OPRAVOVAT?12.2.2002
Bohužel, řekl bych, že ten problém tam je. A není málo dětí, vlastně i dospělých, kteří jsou zcela odkázáni na rodiče. Setkávám se ve své praxi s „případy“ (omlouvám
          Re:Re:OPRAVOVAT?12.2.2002
Saso, mas urcite pravdu, kdyz pises, kdyz opravovat, tak spolecne a s vysvetlenim. Co jsem vlastne chtela rict je, ze vysledkem celeho naseho snazeni (nabidka o spolu
           Re:Re:OPRAVOVAT?15.2.2002
Přečetla jsem jedním dechem diskusi o problému opravovat nebo neopravovat články dětí. Souhlasím s názorem Martiny i Saši, že je potřeba v rámci možností dět směrovat
 Re:Re:OPRAVOVAT?4.2.2002
Neopravovat.
 Re:Re:OPRAVOVAT?7.2.2002
Neopravovat.
 Re:Re:OPRAVOVAT?4.3.2002
Neopravovat. Nemělo by se skrývat to, jak na tom neslyšící s psanou češtinou opravdu jsou. Mnozí si myslí, že s psanou češtinou problémy nemívají.. Kdyby se texty upr

Učebnica znakovej reči29.1.2002
Chcel by som sa naučiť znakovú reč, ale neviem kde sa mám obrátiť. Je na to nejaka učebnica? Asi najviac by mi vyhovovala elektronicka forma (napr. PDF). Prosím poraďte mi...
 Re:Re:Učebnica znakovej reči1.2.2002
To by me taky zajimalo, potreboval bych jakysi rychly uvod, pokud neco zjistis dej mi vedet. Ja samozrejme taky.
  Re:Re:Učebnica znakovej reči2.2.2002
Jedine čo som zatiaľ našiel je slovnik ON LINE.... http://lexikon.wz.cz/znakovka/
   Re:Re:Učebnica znakovej reči15.2.2002
Pokud vím, svého času prodávala Federace rodičů a přátel SP CD s výukou znakové řeči. Bylo tam asi 2000 slov a stálo kolem 800 Kč. Zeptej se u nich. Adresa je Hábova
 Re:Re:Učebnica znakovej reči4.2.2002
Onehdy jsem ve škole v Plzni držel v ruce CD s programem na výuku s kratičkými videozáznamy. Kdo to vydal ale nevím - přeptám se, zjistím a dám vědět.

Sbírka zákona pro neslyšící. - Dálniční známka?17.1.2002
Jsem trošku zmatený, protože každý říkaji jinak (v uřadě, v klubu, apod..) Je pro neslyšící bezplatné dálniční známka, když má neslyšící ridič ZTP? Nemužu najít na Internetu sbírka zákona? Kdyby bylo to lepší doplnit rubriky TICHO.CZ sbírky zákona pro nes
 Re:Re:Sbírka zákona pro neslyšící. - Dálniční známka?17.1.2002
Ahoj, já si myslím, že sluchově postižení nemají na dálniční známku nárok. Netvrdím to jistě, ale mám dojem, že jsem to četl někde v Gongu, nebo tak nějak. Nevím ale,
  Re:Re:Sbírka zákona pro neslyšící. - Dálniční znám18.1.2002
ZKUS TO TADY: http://zakony.idnes.cz/html/
   Re:Re:Sbírka zákona pro neslyšící. - Dálniční z8.3.2002
Ne. Neslyšící na to nemá nárok.

Otazka17.1.2002
Mel bych otazku a byl bych rad,kdyby mi ji nekdo pomohl zodpovedet.a to:Jak se ve znakove reci rekne:Bezici mysicka.Dekuju
 Re:Re:Otazka17.1.2002
Hm, jsem se pobavil. Takových dotazů by tu mohlo být více :-). Já myslím, že je to vlastně dáno stejně, jako znak pro myš - ale je to provedeno rychleji, či podle cha
  Re:Re:Otazka17.1.2002
Jo a ještě - je to myšička, tedy nikoliv myš - takže ještě bych doporučil pokrčit ramena, znak provést blízko obličeje a semknout rty.... .
   Re:Re:Otazka18.1.2002
Je to přesně tak. Ve znakovém jazyce je to hrozně důležitý - myslím mimiku a celkový postavení těla.... atd.Rozhodně není potřeba každý slovo omlít znakem - to je zn
    Re:Re:Otazka18.1.2002
Že máš sebevražedný sklony je mi jedno, ale že ještě ke všemu ohrožuješ na životě dítě (byťje tvoje), no teda! :-))) Jasně, sám to znám, i když ne v autě.
     Re:Re:Otazka8.3.2002
Souhlasím se Sašou.

Informácia12.1.2002
Ak je niekto sluchovo postihnutý a používa načúvací prístroj ako môže telefonovať pomocou mobilu? Totiž pri priložení mobilu k načúvaciemu prístroju dochádza k ich vzájomnému rušeniu. Neviete ako by som mohol daný problém vyriešiť? Ďakujem za odpoveď.
 Re:Re:Informácia13.1.2002
Kamarád mi říkal, že s některým mobilem telefonovat může, s jiným ne. Některé mu prostě poslech se sluchadlem ruší, jiné ne. Zkus třeba vyzkoušet různé značky mobilů.
  Re:Re:Informácia8.3.2002
Já sám používám mobil a mám digitální sluchadlo. Když sluchadlo nemám přepnutý na T, tak slyším mobil dobře. Pokud si to přepnu na T, bohužel není rozumět a dost sign
   Re:Re:Informácia17.3.2002
Já používám digitální sluchadlo a mám mobil Nokia 6210. Telefon mi sluchadlo dost ruší. Dřív jsem používala indukční smyčku, teď jsem přišla na to, že když ho držím u
 Re:Re:Informácia1.2.2002
Vzajemne ruseni ? Spise jen sluchadlo je ruseno telefonem. Je to dano tim, ze do analogových casti sluchadla (nejcasteji mikrofonni predzesilovac, a koncovy zesilovac

Benefiční koncert11.1.2002
Ahoj, v pondělí 7.1.2002 se v divadle ABC konal benefiční koncert Báry Basikové. Prý byl celý tlumočen do ZJ. Bohužel jsem tam nemohla být. Má někdo z Vás, kteří jste tam byli nebo o tom slyšeli, informace o tom, jaké to bylo?
Děkuji
 Re:Re:Benefiční koncert13.1.2002
Jjaké to tam bylo nevím a dost mě mrzí že jsem o tom také nevěděl, protože bych tam nejspíš jel. Bára Basiková je skvělá a samozřejmě o to víc že dělá takovéhle akce.
  Re:Re:Benefiční koncert6.3.2002
Ahoj lidi, já jsem na tom koncertě účinkovala a tak to mohu jen stěží posoudit z pohledu diváckého. Jak účinkující jsem měla bezva pocit.Spoluúčinkující byli příjemní
   Re:Re:Benefiční koncert6.3.2002
Děkuji ti Jano, za informaci, že tlumočení nebylo doslovné. Ptala jsem se totiž neslyšících, jak se jim líbilo tlumočení písní a bylo mi řečeno, že tomu nerozuměli. K
    Re:Re:Benefiční koncert7.3.2002
Já osobně jsem pro to,aby se texty tlumočily doslovně. Jsem slyšící,a když tlumočím písně svým spolužákům tlumočím je slovo od slova.Když si ovšem píseň ve znacích vy
     Re:Re:Benefiční koncert7.3.2002
Souhlasím s tebou.Jak mi řekl jeden jazykový tlumočník - jedná se o věrné přeložení obsahu. Není to tedy doslovný překlad (jak někdo rád používá výraz znakovaná češti
      Re:Re:Benefiční koncert8.3.2002
Tak tedy lidi,já osobně jsem sluchově postižený. Často chodím do divadla kde hrají neslyšící anebo na nějaké akce kde zpěvem znakují neslyšícím. Mohu říci, že je to n
       Re:Re:Benefiční koncert14.3.2002
Neviem na čo si v postate naražal, ale chcela by som i ja pridať svoj názor. Ja som taktiež nepočujuca a mam radšej ked sa mi pesničky tlmočia od slova do slova.A ešt
        Re:Re:Benefiční koncert15.3.2002
Promiň Barčo, ale nikdo neříkal, že tlumočník se nemá hýbat. Ale jak jsi sama poznamenala, máš raději, když ti tlumočník tlumočí slova. A saamozřejmě při písničce je

Děkuji9.1.2002
Chtěla jsem moc poděkovat všem lidičkám, kteří na tyto stránky přispívají. Klobouk dolu před vaší odvahou veřejně presentovat svůj názor. Moc vám držím palce aby vám to vydrželo. Ještě jednou díky
 Re:Re:Děkuji17.1.2002
To je teda dobrý jméno - hofina. NO já jsem taky rád že lidi píšou. "Redakční" tým autorů se rozrost o Lucii Křesťanovou a Alenu Strnadovou. V nejbližžší době tu bude
  Re:Re:Děkuji21.1.2002
Tome, bacha, Hofinu učím na JAMU, takže pokud by se ti nějak zprotivila, mohu ji osobně zmlátit :-))) Spíš by bylo ale lepší, kdyby taky trochu přispěla do mlýna. A z
   Re:Re:Děkuji21.1.2002
Já jsem v klidu. No a kdyby moc zlobila tak ji nech klečet v koutě na hrachu, sypat si popel na hlavu a mrskat se 9ti ocasou kočkou ..... a basta. No a kdyby případn

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   >>>  
 
Hledej dle:   Řetězec: Zadejte slovo, část slova či několik slov z hledané položky.
Pokud nic nenaleznete, postupně zjednodušujte parametry hledání.

Příklad:
Zadání 'cihla pálená' nebude nalezeno, proto v dalším kroku zadáte jen slovo 'cihla'.

Složitější výrazy:
Dále je možné použít logických operátorů AND a OR (bez závorek) pro vytváření složitějších výrazů.

Speciální znaky:
Ve výrazu je možné použít speciální znaky, které definují práci s hledaným výrazem:
? - místo tohoto znaku se při hledání použije libovolný znak
* - místo tohoto znaku se při hledání použije libovolný řetězec
[] - množina znaků - v závorkách je možné vyjmenovat skupinu znaků, které se při hledání použijí (např. [abef])
[-] - množina znaků - v závorkách je možné definovat interval znaků, které se při hledání použijí (např. [a-f])
 
 


 Nové příspěvky Vybrané příspěvky


vzdělávání neslyšících
A ještě bych chtěl nastolit jeden problém.Zajímalo by mne,jaký názor vás,co sem chodíte,je na vzdělávání neslyšících studentů na VŠ.Je opravdu rovnocenné?
rodič18:05:50 28.2.2002
odpovědět 
 
Re:Re:vzdělávání neslyšících
Tento příspěvek byl přesunut z předchozího tredu - chybné zařazení a duplicitní záznam.
Admin18:08:55 28.2.2002
odpovědět 
 
Re:Re:vzdělávání neslyšících
Rovnocenné jako co? Jako vzdělávání slyšících studentů? Řekl bych to tak - kdysi jsem kritizoval úroveň vzdělávání sluchově postižených na vysokých školách. Dnes už se snažím takto věc neposuzovat. Je to bezpředmětné posuzování. Je to posuzování, které je v podstatě k ničemu. Jde o to, jak se absolventi dovedou prosadit v praxi, co dokáží využít z toho, co měli možnost získat na vysoké škole, jak dál jim to v životě půjde. Vysoká škola, to není jen o tom, co se tam přednáší, kolik se tam toho přednáší, na jaké úrovni se to tam přednáší. To je o tom, co z těch studentů je pak. Nejde tedy ani tolik o to, jestli se učí na stejné úrovni jako slyšící studenti. Pokud bych to třeba přece jen měl posuzovat - když k nám chodí na praxi studenti z JAMU, kde je obor pro sluchově postižené, je to něco úplně jiného, než když přijdou studenti z pedagogické fakulty. Je to vidět na dětech. Teoretické znalosti nejsou všechno.
Saša23:46:10 28.2.2002
odpovědět 
  
Re:Re:Re:vzdělávání neslyšících
Saso, chci se te zeptat, jestli jsem to pochopila dobre: bezpredmetne je srovnavat vzdelavani slysicich a neslysicich na VS? Hmm, jako ze o tom nema cenu hovorit? A jeste, jak to je kdyz prijdou na praxi ti studenti z JAMU a z pedaku - v cem je presne rozdil? Diky.
Martina17:31:28 2.3.2002
odpovědět 
   
Re:Re:Re:Re:vzdělávání neslyšících
Omlouvám se, že jsem se trochu krkolomě vyjádřil. Chtěl jsem říct hlavně to, že studenti z JAMU jsou pro práci se sluchově postiženými dětmi podle mého názoru a zkušeností z praxe připraveni daleko lépe, než studenti speciální pedagogiky či ev. jiných oborů či škol, kteří k nám na praxe chodí. Jistěže se to nedá vztáhnout na každého, ale beru to tak jaksi souhrnně, z průměru. Za to dám ruku do ohně a přesvědčit se o tom může ledaskdo. Neříkám to proto, že na JAMU učím, ale protoi, že to vidím co chvíle v praxi. A v čem je rozdíl? V té bezprostřednosti přístupu. Studenti z JAMU přistupují, abych to tak řekl, ke sluchově postiženým dětem jako k "dětem", "osobnostem", studenti z jiných škol k nim přistupují většinou jako k "postiženým dětem". Asi tak. A to sronávání - ne že by to bylo nepředmětné, ale co tady chceme srovnávat? Je spousta lidí, kteří mají "papíry" na kdeco (tedy řekněme že mají vzdělání v surdopedickém směru, či jiném a působí na školách pro sluchově postižené), ale za jejich působení v těchto školách bych jim dal doživotní (s prominutím).... . Vzdělání je vzdělání, pro praxi to až zase takový význam nemá (tím ovšem neříkám, že je nedůležité!! je důležité, je potřeba), ale je tady něco "navíc", a to platí u SP dětí dvojnásob. Co navíc? To dokážu těžko definovat, je to prostě v lidech. Možná "to navíc" zkusím popsat později.
Saša10:49:40 3.3.2002
odpovědět 
    
Re:Re:Re:Re:Re:vzdělávání neslyšících
Saso, mas urcite pravdu, ze mit jednicky ve skole jeste neznamena byt dobry v praxi. Jenze, kdyby vzdelani nemelo cenu, asi bychom se nevzdelavali, ze. Myslim si, ze vice zalezi na tom, jak je teoreticka vychova ve skolach propojena s realitou. Jestli studenti teorii, kterou ziskaji, mohou vyuzit smysluplnne v praxi. A pak taky samozrejeme na osobnosti kazdeho jedince. Nekdo ucitel asi proste je, a nekdo si k tomu musi pomoci. Prozrad nam, Saso, cim to je, ze jsi ta svetla vyjimka:)?
Martina5:07:09 4.3.2002
odpovědět 
     
Re:Re:Re:Re:Re:Re:vzdělávání neslyšících
Co já vím... To se raději zeptej dětí, nebo kolegů, nebo tak nějak. Já o tomhle nechci moc přemýšlet. Nevím vlastně ani proč, ale jaksi z toho nemám dobrý pocit. Omlouvám se, možná jindy a jinak...
Saša16:52:15 5.3.2002
odpovědět 
 
Re:Re:vzdělávání neslyšících
Je naprosto stejné. Vždyť například na FFUK jsou přednášky sohromady pro slyšící i neslyšící, zkoušky jsou stejné, písemné práce mají stejné, praxi stejnou... Hlavní je, jak jsou jim informace zprostředkovány. Pokud je mají možnost přijímat ve svém přirozeném jazyce (znakovém), stejně jako slyšící ve svém (českém), tak členění na slyšící a neslyšící postrádá význam. Jsou jen dobří a špatní. Je pravda, že nejvíce záleží na tlumočnících. A těch kvalitních, navíc ještě vhodných pro tlumočení ve vzdělávání, je jako šafránu. Jirka
Jirka15:51:28 4.3.2002
odpovědět 
 
Re:Re:vzdělávání neslyšících
Toto je výborná otázka, děkuji. Znám několik absolventů VDN z JAMU, sama jsem absolventkou surdopedie na Pedf MU. Na JAMU jsou studenti výborně připravováni pro práci se SP dětmi, stejně tak na Pedf. Jsem přesvědčena, že je to v lidech. Pokud se někdo spolehne jen na školu, o moc ochudí děti i sebe. Fakulta udělá maximum, ale dobrý pedagog sbírá informace, zkušenosti a názory i odjinud, mám na mysli kontakt s dětmi ve volném čase a sebevzdělávání. Neodsuzovala bych surdopedy tak, jak to dělá Saša. I mezi surdopedy je mnoho zapálených, kteří dělají maximum.
Marta14:14:49 5.3.2002
odpovědět 
  
Re:Re:Re:vzdělávání neslyšících
Ano, to je pravda. Zase ten problém, že jsou tendence to všechno vztahovat na všechny. Takže tak - studentů na JAMU (myslím obor VDN)je oproti studentům na jiných fakultách či přímo oborech výrazně méně. Neříkám, že všichni krom JAMU jsou špatní, ale neměl jsem možnost se více setkat se schopnými studenty z jiných škol.... Ale ono je to i tou sluchovou vadou - sluchově postižený to má v ledasčem v praxi snazší, to uznávám... .
Saša16:50:45 5.3.2002
odpovědět 
Copyright (c) 2001-2006 NetPro systems, s.r.o.   All rights reserved.