<<<
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
>>>
vzdělávání neslyšících | 28.2.2002 | A ještě bych chtěl nastolit jeden problém.Zajímalo by mne,jaký názor vás,co sem chodíte,je na vzdělávání neslyšících studentů na VŠ.Je opravdu rovnocenné? |
  | Re:Re:vzdělávání neslyšících | 28.2.2002 | Tento příspěvek byl přesunut z předchozího tredu - chybné zařazení a duplicitní záznam. |
  | Re:Re:vzdělávání neslyšících | 28.2.2002 | Rovnocenné jako co? Jako vzdělávání slyšících studentů? Řekl bych to tak - kdysi jsem kritizoval úroveň vzdělávání sluchově postižených na vysokých školách. Dnes už s |
  |   | Re:Re:vzdělávání neslyšících | 2.3.2002 | Saso, chci se te zeptat, jestli jsem to pochopila dobre: bezpredmetne je srovnavat vzdelavani slysicich a neslysicich na VS? Hmm, jako ze o tom nema cenu hovorit? A j |
  |   |   | Re:Re:vzdělávání neslyšících | 3.3.2002 | Omlouvám se, že jsem se trochu krkolomě vyjádřil. Chtěl jsem říct hlavně to, že studenti z JAMU jsou pro práci se sluchově postiženými dětmi podle mého názoru a zkuše |
  |   |   |   | Re:Re:vzdělávání neslyšících | 4.3.2002 | Saso, mas urcite pravdu, ze mit jednicky ve skole jeste neznamena byt dobry v praxi. Jenze, kdyby vzdelani nemelo cenu, asi bychom se nevzdelavali, ze. Myslim si, ze |
  |   |   |   |   | Re:Re:vzdělávání neslyšících | 5.3.2002 | Co já vím... To se raději zeptej dětí, nebo kolegů, nebo tak nějak. Já o tomhle nechci moc přemýšlet. Nevím vlastně ani proč, ale jaksi z toho nemám dobrý pocit. Omlo |
  | Re:Re:vzdělávání neslyšících | 4.3.2002 | Je naprosto stejné. Vždyť například na FFUK jsou přednášky sohromady pro slyšící i neslyšící, zkoušky jsou stejné, písemné práce mají stejné, praxi stejnou...
Hlavní |
  | Re:Re:vzdělávání neslyšících | 5.3.2002 | Toto je výborná otázka, děkuji. Znám několik absolventů VDN z JAMU, sama jsem absolventkou surdopedie na Pedf MU. Na JAMU jsou studenti výborně připravováni pro práci |
  |   | Re:Re:vzdělávání neslyšících | 5.3.2002 | Ano, to je pravda. Zase ten problém, že jsou tendence to všechno vztahovat na všechny. Takže tak - studentů na JAMU (myslím obor VDN)je oproti studentům na jiných fak |
články Saši Zvonka | 26.2.2002 | Pozorně jsem si přečetl články Saši Zvonka, který "opěvuje" neslyšící či sluchově postižené učitele. Zcela určitě jsou přínosem ve školách pro sluchově postižené, ale v určité míře. Rozhodně však nemohou plně suplovat učitele slyšící, tak jak je uváděno v |
  | Re:Re:články Saši Zvonka | 27.2.2002 | No já jsem taky rodič. Navíc neslyšícího dítěte! V každém případě bych si přál, aby měl Tomáš neslyšícího učitele. Třeba ne na všechny předměty, ale určitě na řadu z |
  |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 28.2.2002 | Přečetla jsem si, jak se obouváte všichni do rodiče, který si dovolil říct svůj názor. Na druhou stranu však chápu, že se zastáváte neslyšících učitelů. Myslím, že op |
  |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 28.2.2002 | Omlouvám se,nechtěl jsem se dotknout všech neslyšících pedagogů.Vždyť jsem vyzdvihl kvalitu právě Saši Zvonka...mluvil jsem jen o jedné škole...Nevím, zda je v pořádk |
  |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 28.2.2002 | Tak tomu už rozumím víc. Jsou to konkrétní zkušenosti s konkrétními lidmi. Shodou okolností zrovna stojí za houbeles. I já mám podobné zkušenosti. Srovnejme ale zkuše |
  |   |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 28.2.2002 | Mluví se o naší škole,musím se ozvat.Každý ředitel by chtěl mít dobrou školu, která dětem poskytne to nejlepší.Každý ředitel chce mít perfektní učitele, vzdělané,nadš |
  |   |   |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 1.3.2002 | Jsou ve mě všelijaké pocity, ale reagovat bych asi měl (už), když tam bylo zmíněno i mé jméno. Jenže váhám, ze kterého konce začít, protože věcí, a "problémů" (n |
  |   |   |   |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 1.3.2002 | Pane učiteli Zvonku,jsem rád,že jste se i Vy vyjádřil k této diskusi.Asi jste mě ne příliš dobře pochopil, když píšete,že za sebe rád nabídnete místo...Právě o vás js |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 2.3.2002 | Vazeny rodici, vidim, ze uz se k dane diskusi nechcete vracet, coz je urcite skoda, nicmene vidim, ze jste preci jen uznaly, tak jeste bych mela neco maleho. Jednak v |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 3.3.2002 | Opět jsem se zájemem přečetla celou diskusi na dané téma. Přesto se mi vtírá mnoho odpovědí, ale i otázek. Odpovědí např. na téma děti mají raději neslyšícího učitele |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 3.3.2002 | Nerad bych „násilím“ zase rozjížděl tuto diskusi a otevřená témata. Ale zůstala tady, a je spousta věcí, které je třeba ujasnit. Určitě je neujasním všechny a na |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 4.3.2002 | Tohle je opravdu zajimava diskuse. Pani/slecno Marie, ja si myslim, ze neslysici jsou plnohodnotnymi obcany jiz dnes, aniz by na to museli cekat od svych ucitelu. Mam |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 5.3.2002 | Milý rodiči,očekávala jsem vaši návštěvu,ale místo toho je tu opět váš obviňující dopis.Nevím,jak nazvat to,co děláte.Nemáte odvahu jít za vedením školy řešit nedosta |
  |   |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 5.3.2002 | Váš příspěvek mě zamrzel. Proč kritizujete plzeňskou školu? Váš Tom není internátní a tak mi není jasné, jakým právem posuzujete práci vychovatelů na internátě. Jak č |
  |   |   |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 5.3.2002 | Protože je to pravda! Psal jsem o vychovatelkách a pochopitelně ne o všech. Ačkoliv znám i v Plzni vychovatelky které se snaží víc než by zrovna musely, setkávám se p |
  |   |   |   |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 6.3.2002 | Ano, naprosto s Vámi souhlasím v tom, že máte právo na kritiku (žijeme v demokracii), jen mě zarazil Váš všeobecně odsuzující postoj, který jste v následujícím příspě |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 6.3.2002 | Chvala diskusi! ALE...pani ucitelko, co chcete slyset? Ze jste dobra ucitelka ci komunikacni partner? A proc se vlastne ptate verejne tady a po Internetu? Zeptala byc |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 7.3.2002 | My se normálně s Tomovou učitelkou domluvit umíme. Tohle spíš chápu jako docela príma příspěk pro všechny ostatní. Otázky uvedené v předchozím příspěvku jsou obecné a |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re:Re:články Saši Zvonka | 7.3.2002 | No jako že některý nemaj ručičky, nožičky.... a Tomáš speciálně doma občas zapomene i hlavu. |
  | Re:Re:články Saši Zvonka | 27.2.2002 | Vazeny rodici, nevim, kde berete takovu velikou odvahu a hluboke sebevedomi,ze generalizujete problematiku neslysicich ucitelu. Mluvite o cele CR nebo o jedne skole? |
  | Re:Re:články Saši Zvonka | 4.3.2002 | No nazdar! tak to jsem docela čuměl. Tak abys věděl, tak mám 60procentní ztrátu sluchu. Vystudoval jsem normální základku mezi nejlepšími ve třídě. Pravda, když jsem |
Najde se kamarádka? | 22.2.2002 | Ahoj! Učím se skoro 3 roky znakovku,a jsem slyšící.Studuji posledním rokem Sociální pedagogiku.Chci chodit více mezi neslyšící, ale mám strach, že to, co umím nebude stačit, a že mne mezi sebe nepřijmou.( Vím, že existují určité rozpory i mezi nesl |
  | Re:Re:Najde se kamarádka? | 22.2.2002 | AHOJ! Nejsem sice ženského pohlaví, ale přesto reaguji. Nevadilo by ti třeba si se sluchově postiženými mladými lidmi tvého věku někam vyjet na kolech, na víkendovku, |
  |   | Re:Re:Najde se kamarádka? | 22.2.2002 | Díky za bleskovou reakci!Nebráním se ničemu, myslím, že je to lepší, než někde v uzavřené místnosti - v klubu atd. Akorát ty víkendy teď bohužel do státnic (červen) v |
  |   |   |   | Re:Re:Najde se kamarádka? | 25.2.2002 | Sociální pedagogiku, ale to s tím zas tolik nesouvisí... |
  |   |   |   |   | Re:Re:Najde se kamarádka? | 25.2.2002 | Ja myslím, že socka by s tím souviset mohla. Ale to je jedno. |
OPRAVOVAT? | 3.2.2002 | Co si myslíte o opravování textů, jejichž autoři jsou neslyšící (sluchově postižení)? Řeším třeba problém, zda na internet dodat to, co napsaly děti bez oprav, nebo zda provést gramatickou korekturu. Že je písemný projev neslyšících (sluchově postižených) |
  | Re:Re:OPRAVOVAT? | 4.2.2002 | No to je fakt otázka. Třeba články od Toma jsou překlady, protože prostě ani zdaleka nedokáže popsat v textu co všechno by rád řekl a co říct umí znakovkou.Na druhý s |
  |   | Re:Re:OPRAVOVAT? | 7.2.2002 | Je velký rozdíl mezi tím, když někdo napíše text česky (a někdo mu ho opraví) nebo ukazuje (a někdo ho přeloží).
Je to stejné, jako když já budu psát anglicky (s chy |
  |   |   | Re:Re:OPRAVOVAT? | 9.2.2002 | Dá se na to podívat z více stran. Jednak třeba to můžu brát z té psychologické - nikdo nikomu do ničeho nekecá a nic mu neopravuje - je z toho dobrý pocit, že někdo n |
  |   |   |   | Re:Re:OPRAVOVAT? | 9.2.2002 | Tu hrubku si tam opravte, když je to odesláno, už se do toho nedá rýpnout... |
  |   |   |   |   | Re:Re:OPRAVOVAT? | 10.2.2002 | Tak zrovna dneska se mě Tomáš ptal co je to : ve snu. Chvilku jsem koukal jako blázen a pak mi došlo, že to nepřečetl, že neví že jde o 6. pád od slova sen....... Je |
  |   |   |   |   | Re:Re:OPRAVOVAT? | 11.2.2002 | Ahoj Saso, myslim si, ze hodne zalezi na ucelu PROC chces vlastne texty svych zaku prezentovat. Zda proto, abys nam zde ukazal, jak vice ci mene problematicka je jeji |
  |   |   |   |   |   | Re:Re:OPRAVOVAT? | 11.2.2002 | To je dobrý pohled. Šlo mi o to, aby se zážitky a postřehy dětí dostaly na internet. Aby se i ony samy mohly podílet na něčem, co se jich týká. Aby měly možnost se na |
  |   |   |   |   |   |   | Re:Re:OPRAVOVAT? | 11.2.2002 | Saso, neni obcas problem s neslysicimi v tom, ze za ne rozhoduji jejich rodice, a to do dosti vysokeho veku? Zivot je tvrdy, a nest zodpovednost neni jednoduche a ne |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re:Re:OPRAVOVAT? | 11.2.2002 | Saso, jeste dodatek...obcas lide, co zastavaji pohled "neopravovat" mohou v zapeti autory clanku ranit ci zesmesnit poukazovanim na ci dokazovanim "typicky nizkou uro |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re:Re:OPRAVOVAT? | 12.2.2002 | Bohužel, řekl bych, že ten problém tam je. A není málo dětí, vlastně i dospělých, kteří jsou zcela odkázáni na rodiče. Setkávám se ve své praxi s „případy“ (omlouvám |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re:Re:OPRAVOVAT? | 12.2.2002 | Saso, mas urcite pravdu, kdyz pises, kdyz opravovat, tak spolecne a s vysvetlenim. Co jsem vlastne chtela rict je, ze vysledkem celeho naseho snazeni (nabidka o spolu |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re:Re:OPRAVOVAT? | 15.2.2002 | Přečetla jsem jedním dechem diskusi o problému opravovat nebo neopravovat články dětí. Souhlasím s názorem Martiny i Saši, že je potřeba v rámci možností dět směrovat |
  | Re:Re:OPRAVOVAT? | 4.3.2002 | Neopravovat. Nemělo by se skrývat to, jak na tom neslyšící s psanou češtinou opravdu jsou. Mnozí si myslí, že s psanou češtinou problémy nemívají.. Kdyby se texty upr |
Učebnica znakovej reči | 29.1.2002 | Chcel by som sa naučiť znakovú reč, ale neviem kde sa mám obrátiť. Je na to nejaka učebnica? Asi najviac by mi vyhovovala elektronicka forma (napr. PDF). Prosím poraďte mi... |
  | Re:Re:Učebnica znakovej reči | 1.2.2002 | To by me taky zajimalo, potreboval bych jakysi rychly uvod, pokud neco zjistis dej mi vedet. Ja samozrejme taky.
|
  |   | Re:Re:Učebnica znakovej reči | 2.2.2002 | Jedine čo som zatiaľ našiel je slovnik ON LINE....
http://lexikon.wz.cz/znakovka/ |
  |   |   | Re:Re:Učebnica znakovej reči | 15.2.2002 | Pokud vím, svého času prodávala Federace rodičů a přátel SP CD s výukou znakové řeči. Bylo tam asi 2000 slov a stálo kolem 800 Kč. Zeptej se u nich. Adresa je Hábova |
  | Re:Re:Učebnica znakovej reči | 4.2.2002 | Onehdy jsem ve škole v Plzni držel v ruce CD s programem na výuku s kratičkými videozáznamy. Kdo to vydal ale nevím - přeptám se, zjistím a dám vědět. |
Sbírka zákona pro neslyšící. - Dálniční známka? | 17.1.2002 | Jsem trošku zmatený, protože každý říkaji jinak (v uřadě, v klubu, apod..) Je pro neslyšící bezplatné dálniční známka, když má neslyšící ridič ZTP? Nemužu najít na Internetu sbírka zákona? Kdyby bylo to lepší doplnit rubriky TICHO.CZ sbírky zákona pro nes |
Otazka | 17.1.2002 | Mel bych otazku a byl bych rad,kdyby mi ji nekdo pomohl zodpovedet.a to:Jak se ve znakove reci rekne:Bezici mysicka.Dekuju |
  | Re:Re:Otazka | 17.1.2002 | Hm, jsem se pobavil. Takových dotazů by tu mohlo být více :-). Já myslím, že je to vlastně dáno stejně, jako znak pro myš - ale je to provedeno rychleji, či podle cha |
  |   | Re:Re:Otazka | 17.1.2002 | Jo a ještě - je to myšička, tedy nikoliv myš - takže ještě bych doporučil pokrčit ramena, znak provést blízko obličeje a semknout rty.... . |
  |   |   | Re:Re:Otazka | 18.1.2002 | Je to přesně tak. Ve znakovém jazyce je to hrozně důležitý - myslím mimiku a celkový postavení těla.... atd.Rozhodně není potřeba každý slovo omlít znakem - to je zn |
  |   |   |   | Re:Re:Otazka | 18.1.2002 | Že máš sebevražedný sklony je mi jedno, ale že ještě ke všemu ohrožuješ na životě dítě (byťje tvoje), no teda! :-))) Jasně, sám to znám, i když ne v autě. |
  |   |   |   |   | Re:Re:Otazka | 8.3.2002 | Souhlasím se Sašou. |
Informácia | 12.1.2002 | Ak je niekto sluchovo postihnutý a používa načúvací prístroj ako môže telefonovať pomocou mobilu? Totiž pri priložení mobilu k načúvaciemu prístroju dochádza k ich vzájomnému rušeniu. Neviete ako by som mohol daný problém vyriešiť? Ďakujem za odpoveď. |
  | Re:Re:Informácia | 13.1.2002 | Kamarád mi říkal, že s některým mobilem telefonovat může, s jiným ne. Některé mu prostě poslech se sluchadlem ruší, jiné ne. Zkus třeba vyzkoušet různé značky mobilů. |
  |   | Re:Re:Informácia | 8.3.2002 | Já sám používám mobil a mám digitální sluchadlo. Když sluchadlo nemám přepnutý na T, tak slyším mobil dobře. Pokud si to přepnu na T, bohužel není rozumět a dost sign |
  |   |   | Re:Re:Informácia | 17.3.2002 | Já používám digitální sluchadlo a mám mobil Nokia 6210. Telefon mi sluchadlo dost ruší. Dřív jsem používala indukční smyčku, teď jsem přišla na to, že když ho držím u |
  | Re:Re:Informácia | 1.2.2002 | Vzajemne ruseni ? Spise jen sluchadlo je ruseno telefonem. Je to dano tim, ze do analogových casti sluchadla (nejcasteji mikrofonni predzesilovac, a koncovy zesilovac |
Benefiční koncert | 11.1.2002 | Ahoj, v pondělí 7.1.2002 se v divadle ABC konal benefiční koncert Báry Basikové. Prý byl celý tlumočen do ZJ. Bohužel jsem tam nemohla být. Má někdo z Vás, kteří jste tam byli nebo o tom slyšeli, informace o tom, jaké to bylo?
Děkuji |
  | Re:Re:Benefiční koncert | 13.1.2002 | Jjaké to tam bylo nevím a dost mě mrzí že jsem o tom také nevěděl, protože bych tam nejspíš jel. Bára Basiková je skvělá a samozřejmě o to víc že dělá takovéhle akce. |
  |   | Re:Re:Benefiční koncert | 6.3.2002 | Ahoj lidi, já jsem na tom koncertě účinkovala a tak to mohu jen stěží posoudit z pohledu diváckého. Jak účinkující jsem měla bezva pocit.Spoluúčinkující byli příjemní |
  |   |   | Re:Re:Benefiční koncert | 6.3.2002 | Děkuji ti Jano, za informaci, že tlumočení nebylo doslovné. Ptala jsem se totiž neslyšících, jak se jim líbilo tlumočení písní a bylo mi řečeno, že tomu nerozuměli. K |
  |   |   |   | Re:Re:Benefiční koncert | 7.3.2002 | Já osobně jsem pro to,aby se texty tlumočily doslovně. Jsem slyšící,a když tlumočím písně svým spolužákům tlumočím je slovo od slova.Když si ovšem píseň ve znacích vy |
  |   |   |   |   | Re:Re:Benefiční koncert | 7.3.2002 | Souhlasím s tebou.Jak mi řekl jeden jazykový tlumočník - jedná se o věrné přeložení obsahu. Není to tedy doslovný překlad (jak někdo rád používá výraz znakovaná češti |
  |   |   |   |   |   | Re:Re:Benefiční koncert | 8.3.2002 | Tak tedy lidi,já osobně jsem sluchově postižený. Často chodím do divadla kde hrají neslyšící anebo na nějaké akce kde zpěvem znakují neslyšícím. Mohu říci, že je to n |
  |   |   |   |   |   |   | Re:Re:Benefiční koncert | 14.3.2002 | Neviem na čo si v postate naražal, ale chcela by som i ja pridať svoj názor. Ja som taktiež nepočujuca a mam radšej ked sa mi pesničky tlmočia od slova do slova.A ešt |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re:Re:Benefiční koncert | 15.3.2002 | Promiň Barčo, ale nikdo neříkal, že tlumočník se nemá hýbat. Ale jak jsi sama poznamenala, máš raději, když ti tlumočník tlumočí slova. A saamozřejmě při písničce je |
Děkuji | 9.1.2002 | Chtěla jsem moc poděkovat všem lidičkám, kteří na tyto stránky přispívají. Klobouk dolu před vaší odvahou veřejně presentovat svůj názor. Moc vám držím palce aby vám to vydrželo. Ještě jednou díky |
  | Re:Re:Děkuji | 17.1.2002 | To je teda dobrý jméno - hofina. NO já jsem taky rád že lidi píšou. "Redakční" tým autorů se rozrost o Lucii Křesťanovou a Alenu Strnadovou. V nejbližžší době tu bude |
  |   | Re:Re:Děkuji | 21.1.2002 | Tome, bacha, Hofinu učím na JAMU, takže pokud by se ti nějak zprotivila, mohu ji osobně zmlátit :-))) Spíš by bylo ale lepší, kdyby taky trochu přispěla do mlýna. A z |
  |   |   | Re:Re:Děkuji | 21.1.2002 | Já jsem v klidu. No a kdyby moc zlobila tak ji nech klečet v koutě na hrachu, sypat si popel na hlavu a mrskat se 9ti ocasou kočkou ..... a basta.
No a kdyby případn |
<<<
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
>>>
| |
| | | Nové příspěvky | | Vybrané příspěvky |
|
A ještě bych chtěl nastolit jeden problém.Zajímalo by mne,jaký názor vás,co sem chodíte,je na vzdělávání neslyšících studentů na VŠ.Je opravdu rovnocenné? | rodič | 18:05:50 28.2.2002 odpovědět  |
  | |
Tento příspěvek byl přesunut z předchozího tredu - chybné zařazení a duplicitní záznam. | Admin | 18:08:55 28.2.2002 odpovědět  |
  | |
Rovnocenné jako co? Jako vzdělávání slyšících studentů? Řekl bych to tak - kdysi jsem kritizoval úroveň vzdělávání sluchově postižených na vysokých školách. Dnes už se snažím takto věc neposuzovat. Je to bezpředmětné posuzování. Je to posuzování, které je v podstatě k ničemu. Jde o to, jak se absolventi dovedou prosadit v praxi, co dokáží využít z toho, co měli možnost získat na vysoké škole, jak dál jim to v životě půjde. Vysoká škola, to není jen o tom, co se tam přednáší, kolik se tam toho přednáší, na jaké úrovni se to tam přednáší. To je o tom, co z těch studentů je pak. Nejde tedy ani tolik o to, jestli se učí na stejné úrovni jako slyšící studenti. Pokud bych to třeba přece jen měl posuzovat - když k nám chodí na praxi studenti z JAMU, kde je obor pro sluchově postižené, je to něco úplně jiného, než když přijdou studenti z pedagogické fakulty. Je to vidět na dětech. Teoretické znalosti nejsou všechno. | Saša | 23:46:10 28.2.2002 odpovědět  |
  |   | |
Saso, chci se te zeptat, jestli jsem to pochopila dobre: bezpredmetne je srovnavat vzdelavani slysicich a neslysicich na VS? Hmm, jako ze o tom nema cenu hovorit? A jeste, jak to je kdyz prijdou na praxi ti studenti z JAMU a z pedaku - v cem je presne rozdil? Diky. | Martina | 17:31:28 2.3.2002 odpovědět  |
  |   |   | |
Omlouvám se, že jsem se trochu krkolomě vyjádřil. Chtěl jsem říct hlavně to, že studenti z JAMU jsou pro práci se sluchově postiženými dětmi podle mého názoru a zkušeností z praxe připraveni daleko lépe, než studenti speciální pedagogiky či ev. jiných oborů či škol, kteří k nám na praxe chodí. Jistěže se to nedá vztáhnout na každého, ale beru to tak jaksi souhrnně, z průměru. Za to dám ruku do ohně a přesvědčit se o tom může ledaskdo. Neříkám to proto, že na JAMU učím, ale protoi, že to vidím co chvíle v praxi. A v čem je rozdíl? V té bezprostřednosti přístupu. Studenti z JAMU přistupují, abych to tak řekl, ke sluchově postiženým dětem jako k "dětem", "osobnostem", studenti z jiných škol k nim přistupují většinou jako k "postiženým dětem". Asi tak. A to sronávání - ne že by to bylo nepředmětné, ale co tady chceme srovnávat? Je spousta lidí, kteří mají "papíry" na kdeco (tedy řekněme že mají vzdělání v surdopedickém směru, či jiném a působí na školách pro sluchově postižené), ale za jejich působení v těchto školách bych jim dal doživotní (s prominutím).... . Vzdělání je vzdělání, pro praxi to až zase takový význam nemá (tím ovšem neříkám, že je nedůležité!! je důležité, je potřeba), ale je tady něco "navíc", a to platí u SP dětí dvojnásob. Co navíc? To dokážu těžko definovat, je to prostě v lidech. Možná "to navíc" zkusím popsat později. | Saša | 10:49:40 3.3.2002 odpovědět  |
  |   |   |   | |
Saso, mas urcite pravdu, ze mit jednicky ve skole jeste neznamena byt dobry v praxi. Jenze, kdyby vzdelani nemelo cenu, asi bychom se nevzdelavali, ze. Myslim si, ze vice zalezi na tom, jak je teoreticka vychova ve skolach propojena s realitou. Jestli studenti teorii, kterou ziskaji, mohou vyuzit smysluplnne v praxi. A pak taky samozrejeme na osobnosti kazdeho jedince. Nekdo ucitel asi proste je, a nekdo si k tomu musi pomoci. Prozrad nam, Saso, cim to je, ze jsi ta svetla vyjimka:)? | Martina | 5:07:09 4.3.2002 odpovědět  |
  |   |   |   |   | |
Co já vím... To se raději zeptej dětí, nebo kolegů, nebo tak nějak. Já o tomhle nechci moc přemýšlet. Nevím vlastně ani proč, ale jaksi z toho nemám dobrý pocit. Omlouvám se, možná jindy a jinak... | Saša | 16:52:15 5.3.2002 odpovědět  |
  | |
Je naprosto stejné. Vždyť například na FFUK jsou přednášky sohromady pro slyšící i neslyšící, zkoušky jsou stejné, písemné práce mají stejné, praxi stejnou...
Hlavní je, jak jsou jim informace zprostředkovány. Pokud je mají možnost přijímat ve svém přirozeném jazyce (znakovém), stejně jako slyšící ve svém (českém), tak členění na slyšící a neslyšící postrádá význam. Jsou jen dobří a špatní. Je pravda, že nejvíce záleží na tlumočnících. A těch kvalitních, navíc ještě vhodných pro tlumočení ve vzdělávání, je jako šafránu. Jirka | Jirka | 15:51:28 4.3.2002 odpovědět  |
  | |
Toto je výborná otázka, děkuji. Znám několik absolventů VDN z JAMU, sama jsem absolventkou surdopedie na Pedf MU. Na JAMU jsou studenti výborně připravováni pro práci se SP dětmi, stejně tak na Pedf. Jsem přesvědčena, že je to v lidech. Pokud se někdo spolehne jen na školu, o moc ochudí děti i sebe. Fakulta udělá maximum, ale dobrý pedagog sbírá informace, zkušenosti a názory i odjinud, mám na mysli kontakt s dětmi ve volném čase a sebevzdělávání. Neodsuzovala bych surdopedy tak, jak to dělá Saša. I mezi surdopedy je mnoho zapálených, kteří dělají maximum. | Marta | 14:14:49 5.3.2002 odpovědět  |
  |   | |
Ano, to je pravda. Zase ten problém, že jsou tendence to všechno vztahovat na všechny. Takže tak - studentů na JAMU (myslím obor VDN)je oproti studentům na jiných fakultách či přímo oborech výrazně méně. Neříkám, že všichni krom JAMU jsou špatní, ale neměl jsem možnost se více setkat se schopnými studenty z jiných škol.... Ale ono je to i tou sluchovou vadou - sluchově postižený to má v ledasčem v praxi snazší, to uznávám... . | Saša | 16:50:45 5.3.2002 odpovědět  |
|